Nekromanti Stjärnfödd

Ydram

Warrior
Hejsan Alla

Nu är det så här att jag har upptäckt rollspelet Stjärnfödd och jag skulle vilja diskutera, utbyta erfarenheter och kanske stjäla lite idéer till äventyr. Så, gott folk, vad tycker ni? Regelsysstem, Kampanjevärld osv.

Ydram

Warrior
Okay, det var gnakse lite svårt att svara på det.

Men vad tycker ni om systemeet? Jag gillar verkligen det...
Namnen på länder osv. Ffjantiga, realistiska klishé osv? Nån som haar nån åsikt??

Krille

Super Moderator
Jag tror helt enkelt att ingen annan (eller i alla fall väldigt få) har upptäckt det, så det är ingen som kan uttala sig.

Ydram

Warrior
Då rekomemdrar jag verkligen att folk tar och gör det...
Det är verkligen värt det...

Rosen

Myrmidon
Då rekomemdrar jag verkligen att folk tar och gör det...
Det är verkligen värt det...

Och var gör man lämpligen det..?
Själv skulle jag inte ens ha hört talas om det om inte Runan hade haft en intervju med kreatörerna i något gammalt nummer.

--
Åke

Nightowl

Champion
Sälj mig Stjärnfödd!

För att upprepa en 'meme' från rpg.net...

Jag vet inte Jösse Sprätt om spelet. Vad handlar det om? Vad har det för system? Vad kan man göra för gubbar? Varför gillar du det? Finns det något du tycker är kasst men det struntar du i för att spelet är underbart i övrigt?

Erik, fn Arvidsjaursbo

Ydram

Warrior
Re: Sälj mig Stjärnfödd!

Okay, det är iaf en Sci-Fi rollspel på planeten Cassaria... Det är stor skilnad mellan kontinenterna och folkslagen...

System? Vet inte riktigt, du slår iaf 1T10+FV och hoppas på att komma över svårighetsgraden...
Det är bara människor med olika bakgrunder + en morg(liten ödleliknande sak)... Låter konstigt men det är inte det, ladda ner det och se efter själv, finns här på Gratisrollspel...

Jag gillar verkligen världen som dom har skapat, det är verkligen orginell =) Dåligt? Vet inte riktigt, finns altid men kommer inte på nått nu...

Nightowl

Champion
More!

Lite mer engagerad får du allt vara! :gremsmile:

OK; så det är originellt. Hur? Och vilken skilland finns det mellan de olika kontinenterna? Hur utvecklad är teknologin? Hur realistisk (space opera eller nära framtid)?

Och vad menas med titeln på spelet?

Erik

entomophobiac

Low Prep High Play
Systemet har jag inte analyserat ännu, men jag tyckte att intrycket kändes bra. Välillustrerat och stiligt upplagt, plus att det kändes som en intressant kulturell markering att världen utgjordes av fyra öar.

I övrigt vet jag inte. Krig och konflikter känns bra och en del av de koncept som de har angående de övernaturliga varelserna och de Stjärnfödda är trevliga. Så det kommer alltid finnas på min hårddisk. Ibland kanske det rent av inspirerar till andra scenarier, men jag tror inte jag kommer spela spelet som det är.

Ydram

Warrior
Okay, det är din förlust =) :gremgrin:
Själv så håller jag på att spela det och jag gillar det((NÄ, verkligen)) som det är...

Ydram

Warrior
Re: More!

Jag tycker du ska dra ner det och läsa det :gremsmirk: Det finns nog en orsak att det är på 210 sidor =)

G

Guest

Guest
Jag kan då säga att jag känner snubbarna bakom spelet...Hur som helst...Konstruktörerna har helt skillda åsikter om vad för sorts rollspel man föredrar...En gillar Cyberpunk en annan gillar Fantasy...osv, osv...Där av dom varierande miljöerna...

Gillar det...Men kan inte spela det...då dom e rätt så trötta på sitt egna rollspel :)

Sov gott

Mvh
Lexx - I Worship his Shadow

Jerry Sköld

Veteran
Jag är personligen bekant med åtminstone tre av herrarna som låg bakom spelet; deras idéer är många och trevliga, men pga brister i koordinationen så framstår Stjärnfödd som litet av en splittrad proukt.

Vissa justeringar krävs sålunda för att Cassiara skall "fungera" som kampanjvärld - inte minst genom att bidra med ett vardagsliv för dess innevånare. Själv spelar jag just nu i en mindre kampanj spelledd av den eminente Tobias Fagerström, en av spelets författare; eftersom spelet till slut aldrig publicerades professionellt så har han strömlinjeformat spelet en hel del och lagt in fler av de idéer som han själv föredrog att utveckla. Resultatet är en ljuvlig soppa av mysticism, högoktanig action, politiskt intrigerande, episk kamp och STORA händelseförlopp.

Jag har synnerligen trevligt, och skulle gott och väl kunna tänka mig att spela mycket mer Stjärmfödd - om jag nu någonsin fick tid mellan alla omgångar Aberrant, Transhuman Space, Exalted, Trinity och Tribe 8...

Ydram

Warrior
Jag håller på med en rolig kampanj till det just nu, spelarna är Magistrater och ahr just blivit "rekruterade" av Prästerskapet... Dom fick varsin cybernetiskoperation mot löftet att de måste göra mycket smutgöra för prästerskapet =)

Skuggvarg

Hero
*Skuggvarg helt salig*

Boykie, Stjärnfödd is to DIE for! :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

(vagt inspirerat av X-menfiguren Maggot, bara så ni vet)

/Skuggvarg - dyrkar