Nekromanti Stjärnfödd

Mörker

Warrior
Upptäckte helt nyligen detta rollspel av Dark Saga Games, men vill veta mer. Har spelet eller Dark Saga Games någon mer officiell sida? har spelet getts ut som riktigt rollspel?...

ripperdoc

Myrmidon
Jag har hört - men nu får ni ta det med en nypa salt - att Stjärnfödd är resultatet av ett AMS-projekt (ArbetsMarknadsStyrelsen alltså). Att det inte heller fanns några seriösa planer på att fortsätta på rollspelet. Det såldes, såvitt jag vet, i en utskirven version på det LinCon då det också arrangerades ett scenario till Stjärnfödd (som jag spelade - det var ett lysande scenario).

Om någon av skaparna är närvarande här och kan rätta mig vore jag förstås tacksam. Återigen, ta det där med AMS-projektet med en nypa salt, men jag har vaga, sömninga minnen av att ha pratat med en av konstruktörerna på LinCon.

/RipperDoc

G

Guest

Guest
Kan ge dig lite info eftersom jag känner en del av dom som skrivit det...

Som ripperdoc nämde så gjordes spelet under en såkallad arbetsmarksnadsåtgärd. Några snubbar som lirade rollspel bestämde sig för att skriva ett.

Det du kan finna om stjärnfödd här är allt som gjorts, deras scenario på LinCon är det ända officiella framträdande Dark Saga gjort och kommer göra. Personerna bakom spelet har ingen kontakt med varandra längra [förutom en eller två] så något annat kommer inte komma från Dark Saga. Projekt Stjärnfödd är dött och kommer troligtvis aldrig att återuppstå...

Det fanns en officell sida för några år sen, men eftersom projektet självdog så försvann sidan också...

Hoppas du nöjer dig med dessa svar. Om du vill komma i kontakt med dom bakom Stjärnfödd så skicka ett PM till mig så kan jag vidarebefodra ditt intresse till några av dom...

MVH
Lexx