Nekromanti Stjärnkarta

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Re: Krille, Jarl, Genesis

Niklas73 said:
Mmm... Men den informationen är jag inte så intresserad av. Tid och avstånd är luddig o SC för det är inte intressant i min bok. Jag försöker få in mer av det Jarl, Krille och Genisis pratar om.
En relationskarta kan fortfarande vara mer intressant i det fallet...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Krille, Jarl, Genesis

Relationskarta är absolut intressant men det är nog snarare forum för en annan karta. Vi får se vad jag kommer fram till nu. Har iaf ett specat dokument med erfarenheterna från den här tråden och min gamla.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Bakgrund

Det här är ett utkast till en bakgrund. Det är det första och enda försöket till stjärnkarta som tillfredställer en ett av mina krav: Inspiration. Jag blir nyfiken på de olika ljusen och formerna.

Den fyller ännu inga krav på konflikter, krokar, namn, rutter, terräng eller markörer. Men jag tror det går att fylla bakgrunden med det utan att bara göra en vit karta. Bakgrunden är diskret men man kommer kunna skriva namn vid ljuspunkterna och jag får en känsla som inte förmedlats av någon annan karta än.

Attachments

Krille

Super Moderator
Re: Bakgrund

Bravo! Jag gillar färgerna!

Enda jag har att anmärka på är väl att den känns lite "regelbunden", som ett fisknät ungefär.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Bakgrund

Det gör den. Har använt spegelvändning lite väl mycket men jag har jobbat runt det här och var och ska fortsätta med det. Jag kommer posta här regelbundet hur arbetet fortskrider och är mycket intresserad av feed back.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Vi går vidare med kartan. Ett utkast som sagt. Drar den här kartan till sig story? Får man nån "det där vill jag utforska känsla". Är jag på rätt väg?

Jag vill låta kartan utstråla var det finns konflikt och mellan vilka samt att ge en känsla av "jag vill äventyra på den platsen".

Med Shanias front ville jag visa "Här är krig", här finns konflikt. Kan ni se något mer från den delen? Äventyr står att vänta i De svarta citadellen men det är otydligt än så länge.

Attachments