Vad och hurphastari;n210063 said:Vad vill ni spela? Om det inte är tisdagar så kan jag vara på men beror på system etc.
Några exempel på settings jag är intresserad av för längre spel; Sandukar (Noir), Exalted, Star Trek, Twilight 2000, moddad version av nWoD, Buffy/Angel-verse, Serenity/Firefly.Lupus Maximus;n209620 said:Själv gillar jag karaktärsdrivet (det är rollpersonernas och SLPernas agendor och personligheter som driver saker framåt), samt rollpersonen liv och leverne i spelvärlden. "Rollspelsregler" ser jag som en bunt förslag till spelledaren.
Låter inte som om vi två skulle vara kompatibla spelmässigt, men jag skulle bli förvånad om ingen av de andra också gillar regel och tärningsdrivet.Leadbelly;n210250 said:Om det skulle visa sig att folket i denna tråd vill ha någon mera spelare så skulle jag kanske vilja haka på. Jag vill dock säga att jag är mindre karaktärsdriven och mera regel- och tärningsslagsdriven (tabeller, ja tack!). Har mestadels spelat gamla rollspel (90-tals) plus lite sporadiskt de senaste åren. Bor i Stockholm och har tid att spela ganska ofta.
Vi håller för närvarande på att planera upp ett speltillfälle. När det tillfället är bestämt så tänkte jag nämna det här, för det kommer nog finnas utrymme för 1-2 till spelare för den omgången. Just Star Wars D6 kommer jag nog att köra flera olika oneshots med (just för att den är så pass enkel att komma igång med).Leadbelly;n211447 said:Jag kunde tyvärr inte komma i torsdags, men är ändå intresserad av spel. I synnerhet Star Wars D6 låter lockande.
För egen del är det inget som lockar för närvarande, men det kan nog vara möjligt att andra är intresserade. Är det som spelare eller spelledare du är intresserad av det? Och om du kan tänka dig spelleda det, kanske köra en oneshot (eller three-shot ) så de som är nyfikna på det har en möjlighet att testa?phastari;n211545 said:Jag är sugen på en EON IV grupp.. vet inte om det var på bordet.
VälkommenAlkemidas;n211616 said:Hej.
Om det finns plats över så är jag också intresserad av att ingå i en spelgrupp. Är också en återvändare med nyfunnet spelsug. Har inte spelat något sen tidigt 00-tal, och inte regelbundet sen sent 90-nånting.. Är öppen gällande system och spelvärld.
MVH Jonas
(Och ja. Undertecknad har tjuvläst tråden ett tag och registrerat sig bara för att svara på den här tråden)