Nekromanti Stockholm, Tekniska och Centralstation LadyCon

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
LadyCon eller MorgonCon
Det vill säga, inget riktigt Convent och troligen något som Moderatorerna vill hänga mig i närmsta ek för. Hm, den tvärs över ängen riskerar att kunna bära mig.

Men till saken då!
Jo, Klockan 9.10 Onsdagen den 8 Oktober (imorgon bittida) anländer min buss (639) till Tekniska högskolan, därifrån kommer jag skyndsamt ta mig via tunnelbanan till Centralen och alldeles intill Centralen ligger McDonalds (ja där under bron) Där kommer Lady Silver Wolfs verkliga alias Eva (även kallad Elf) inmundiga en äckligt fet frukost. (mums) Ni är välkomna att joina mig under det smala fönstret av tid jag har fram till 10:50 då jag ska möta upp med mina kursare vid ringen på Centralsstation - varifrån jag obevekligt måste lämna er och bege mig till ett par museum och sånt för vidare konsstudier. Ahum... Maila gärna om ni dyker upp...

För vidare beskrivning av Ladyns lilla runda gestalt:
Kort (1,62 Tove är längre), Tjock, Glasögon, öh svart eller röd jacka (hm), ryggsäck (läder), eventuellt bärande Rävsvans lilla knapp. Hm.... i övrigt törs jag inte svära på något.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Varför inte? ...

Eftersom jag ändå inte har något jobb att gå till kan jag mycket väl tänka mig en McBagel och en stor cappucino som sen frukost.

Jag ser ut som på min avatarbild (bortsett från att jag inte kommer att bära St. Tunadräkt). Dessutom har jag träffat dig en gång på Absolut spel, så jag borde känna igen dig.

Kom igen nu, övriga dagdrivare i Stockholm! Det är frukost på McDollars som gäller i morgon.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Varför inte? ...

Tyvärr så har jag en mycket spännande kurs i INTERNET då :gremgrin:...

så vafan. jag KANSKE dyker upp :gremsmile:

Korpen

Hero
Tja, jag tror inte att jag har någon bättre för mig (bortsett från att sätta mig och läsa alltså) så det är mkt möjligt att jag kanske tittar förbi. Dimper i så fall in vid 09:30 -tiden.

Storuggla

Champion

"Kom igen nu, övriga dagdrivare i Stockholm! Det är frukost på McDollars som gäller i morgon."

Varför känner jag mig utpekad? :gremcrazy:
Humm humm humm, i morgon slutar föreläsningen kl 10.00. Kanske tittar förbi efter det om jag hinner fram innan alla flytt fältet.

Storuggla, Dala Diktatorn

Korpen

Hero

Försök inte! De har ingen akademisk kvart i Stockholm, föreläsningen slutar alltså 09:45!

Korpen kommer med säkerhet vid 9dk.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tack för att ni räddade min morgon och min dag

Mina herrar, ni tre räddade min dag. Sitter nu hemma och kommer fram till att mina "blödande" fötter var inte värda lika mycket som det trevliga samtal vi förde på McDollars.

Gör för övrigt det gärna igen. :gremsmile:

I övrigt ser jag fram emot nästa DanCon, för det vore väl förjordaat om inte jag och min make Ulvtand skulle kunna dyka upp - åtminstone för några timmar.

Vad vi diskuterade sådär på morgonen. Jag är inte så bra på att återge sådant. Men vi kan väl nämna lite rykten, sanningen om bokinbindningar, musikens förledande invecklingar... utöver lite rykten - sa jag det?

På återskrivande, eder vän i förskingringen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Anytime ...

Det är alltid trevligt att träffa forumiter i verkligheten.

Smara-bor är det dessutom alldeles för ont om i Stockholm.

För övrigt blev det hela till slut en heldagsutflykt för mig och pippifåglarna. Från McDonalds via SF-bokhandeln, Seriegalleriet och Staffars serier (där personalen tvingade mig att köpa »Elektra Assassin« av Miller och Sienkiewicz) till Söderstopet där lunch inmundigades och snack blev snackat.

Dr_Graevling

Veteran
Hah! Staffars Serier.

Jag tycker mig känna igen det där om att personalen försöker tvinga på en grejer. Låt mig gissa att det var Staffan som satt där med sitt skägg och försökte pråckla på dig alla möjliga sorters prylar/böcker/serier.

(Det var för övrigt han som fick mig att köpa XXXenophile-korten.)

Storuggla

Champion
Re: Hah! Staffars Serier.

Nja, nu är det så att Dante for lite med osanning. På frågan om han inte skulle ha något så slängde Hr Dante ur sig att han minsann ville ha Den och Den serien, med största sannolikhet i tron att de inte hade den. Tji fick han. Staffans dräng vände sig bara om och drog fram ett album ur en hylla. Snopen Dalkarl.

Storuggla, inget tvång

Troberg

Sinister eater
Re: Hah! Staffars Serier.

Nja, nu är det så att Dante for lite med osanning. På frågan om han inte skulle ha något så slängde Hr Dante ur sig att han minsann ville ha Den och Den serien, med största sannolikhet i tron att de inte hade den. Tji fick han. Staffans dräng vände sig bara om och drog fram ett album ur en hylla. Snopen Dalkarl.

Storuggla, inget tvång
Du såg det från fel vinkel, du såg inte hagelbössan under disken... :gremshocked: