Nekromanti Stockholm

Sadeyes

Veteran
Jag är ganska ny på rollspel och undrar om det finns något ställe i Stockholm där man träffas... Snälla hör av er.

Kram

anth

Vetefan
Jag är ganska ny på rollspel och undrar om det finns något ställe i Stockholm där man träffas
Om du menar datorrollspel som Balurs Gate och Final Fantasy så har du kommit till fel forum.

Om du menar rollspel så underlättar det om du kan specificera vilken typ av rollspel du är intresserad av:
Svenskt, Engelskt, Fantasy, SiFi, Skräck, Bordsrollspel, Lajv,...

Det finns antagligen 100-tals små spelgrupper i STHLM-området som träffas regelbundet för att spela.
Om du menar större träffar så talar vi spelkonvent vilket antagligen är fel ände att börja i för en nybörjare.

(är det här ett troll?)

Wictor

Warrior
Re: Stockholm (Schysst lokal nära Humlegården)

Annars så är vi ett gäng i en lokal vid Humlegården på Östermalm som spelar alla spel du kan tänka dig i princip.
När det gäller rollspel har jag för mig att vi har några nybörjarkampanjer i diverse system som intresserade människor säkert kan ansluta sig till. Annars hänger en massa rollspelare där och med lite tjat kan man oftast få ihop en grupp. Utöver rollspel kan man även spela många sorters kortspel och brädspel samt datorspel i nätverk. Vi sysslar även med lajvpyssel ibland.
www.proxxi.org kan du hitta en vägbeskrivning om du är intresserad, Vill dock varna för bilderna på sidan då väldigt många av dem är tagna av datorföreningarna vi har i lokalen och inte riktigt visar den aktivitet vi vanligtvis håller på med.
Vi har även en egen kiosk med billiga priser på läsk och godis. Alla som är intresserad är välkomna att titta förbi!

Sadeyes

Veteran
menade inte dataspel...
Jag är nog mest intresserad av svenska spel, eftersom jag är nybörjare.