Nekromanti Stockholms spelkonvent 2010

Tsianphiel

Swordsman
Nu har Stockholms spelkonvent 2010 slagit upp portarna för besökare att anmäla sig . Vi har fortfarande plats för arrangemang och föreläsningar, men det finns redan nu mycket att välja på.

Kom och spela konventsklassiker, upplev nya äventyr eller lyssna på föreläsningar .

Anders Muammar kommer med sin film Kunskapens pris och besöker oss, Anders Blixt dyker upp och pratar spelvärld och har vi tur kommer även Peter Bergting med sin konst att närvara på konventet. Steampunk är temat och vi har ett lajv på gång.

Konventet äger rum mellan den 17 - 19 september i Subtopias lokaler i Norsborg, strax utanför Stockholm. En konventsskyttel kommer att köra mellan T-Centralen och konventet.

Varmt välkomna.

MrG

Swashbuckler
Oh vad jag saknar att SSK bytte helg! En del riktigt intressanta scenarion (främst repriser som jag missat) och en riklig blandning av arrangörer. Hoppas ni får en höjdarhelg! (och byter datum till nästa år :p)

-Gunnar (som hoppas Joel fortsätter ta hand om Verbal Kombat)

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Re: Ännu fler rollspelsarr på Stockholms spelkonvent!

I'm so far ahead, its not even funny any more Dante ;-)

Cybot

Mest spelbar

Skulle vilja anmäla mig till Mouse Guard SPQM och Templet....men jag känner ju ingen annan (som ska dit) tillräckligt noga för att säga "fan, nu ska du banne mig spela Mouse Guard SPQM med mig på SSK!".

Dilandau

Myrmidon

Cybot said:
Skulle vilja anmäla mig till Mouse Guard SPQM och Templet....men jag känner ju ingen annan (som ska dit) tillräckligt noga för att säga "fan, nu ska du banne mig spela Mouse Guard SPQM med mig på SSK!".
Jag har anmält mig till Mouse Guard, Western och ... öhh ... Vampire (Mexican shootout), tror jag. Nu visar det sig att mina tilltänkta konventföljeslagare troligen bangar. Så haka på mig och lira Mouse Guard, vettja.

Sodivra

Champion

Magnus Edlund said:
Cybot said:
Magnus Edlund said:
Så haka på mig och lira Mouse Guard, vettja.
Låter hur bra som helst.
Okej, it's a date. Nu behöver vi bara ett par pers till.
Jag vill vara med på Mouse Guard! Krank ville spela med mig, vill krank spela Mouse Guard?

Dilandau

Myrmidon

Arvidos said:
Magnus Edlund said:
Cybot said:
Magnus Edlund said:
Låter hur bra som helst.
Jag vill vara med på Mouse Guard! Krank ville spela med mig, vill krank spela Mouse Guard?
Stort! Om Krank är med är vi fyra pers, vilket är maxtaket för deltagare om jag inte mins fel.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Arvidos said:
Magnus Edlund said:
Cybot said:
Magnus Edlund said:
Låter hur bra som helst.
Krank spelar vadsomhelst, så länge det är OK att han suger. Är egentligen inte så lockad vare sig av setting eller regelsystem, men sällskapet lockar och i värsta fall får jag väl sitta tyst som en mus och försöka att inte sabba övrigas upplevelse =)

(vet inte hur det synkar med resten av min spelgrupps SSK-planering, men det går säkert att lösa)

Mäster

Veteran
En himla bra fråga. Det är väldigt svårt att anmäla sig till arrangemang när man inte vet när det går av stapeln. Mitt enda ord är IG.

Hoppas det tycker upp, inte direkt sugen att anmäla sig till en massa scenarion som sedan krockar.

Ögat

Hero
För bra för att vara sant?

Nu kan du spela det överfeta Ursinnets helgon på SSK. Scenariot arrangeras två gånger, fredag 2200 och lördag 2200. Båda passen har utrymme för cirka 3 spelgrupper, men som alla vet är det kyckling på fredag och fest på lördag - så välj lördag om du har chansen att välja.

Om du känner peppen för starkt, kan du alltid glida runt här fram till den 17 september.

Det är inte tid för hjältar - det är tid att dö!

Ögat

Hero
Vill bara pepåka att det nu finns ett schema upplagt för alla och envar att stirra på.

I samband med denna titt, slog det mig också att totalt 10 lag hittills verkar vara anmälda - till något arrangemang över huvud taget!

Kan det verkligen vara så att huvudstaden inte lyckas mustra mer än 40 jäppar och jäppor för en förstklassig rollspelshelg?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Olav said:
I samband med denna titt, slog det mig också att totalt 10 lag hittills verkar vara anmälda - till något arrangemang över huvud taget!
Det syns väl inte i PDF-schemat hur många lag som anmält sig, eller?

Jag kan i alla fall inte utläsa något sådant.