Nekromanti Stockholms spelkonvent 2010

Ögat

Hero
Jag kom fram till detta nummer genom att summera de siffror som står före snedstrecket. Det skall villigt erkännas att siffrorna inte MÅSTE betyda antal anmälda lag, men eftersom det inte förklaras vad siffrorna står för har jag valt att anta att de står för [antal anmälda]/[totalt antal platser].

Ögat

Hero
Nej, det stämmer. Men på sidan finns också ett annat schema (som f.ö. har funnits där lite längre), under "anmälning".

Där kan man läsa saker som "Dominion of supremacy: 0/10", och "Another Day, Another Dollar: 1/4". Dessa siffror kan förstås stå för vadsomhelst, och en av de saker de skulle kunna stå för är antalet anmälda.

Stockholms spelkonvent var förra året ganska tunnsått på spelare: härav min fråga "kan det verkligen stämma..."

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Olav said:
Dessa siffror kan förstås stå för vadsomhelst, och en av de saker de skulle kunna stå för är antalet anmälda.
Ah, då är jag med.

Jag tror dock – baserat på hur jag vill minnas att förra årets anmälningssystem funkade – att det kan stå för antalet anmälda lag som har betalat.

Möller

Hubert Hortlax
Vilket skulle göra siffran ungefär fyra gånger större. Och 160 är nog inte fy skam.

Fast, då räknar jag ju med att alla lag är unika. Så är inte fallet, jag är ju som exempel anmäld till två arr.

Nä, SSK är ett ganska litet konvent, men i år kommer det nog kännas större än förra, då lokalerna inte var bra.

Tibbelin

Warrior
Olav said:
Kan det verkligen vara så att huvudstaden inte lyckas mustra mer än 40 jäppar och jäppor för en förstklassig rollspelshelg?
Själv var jag inte säker på förrän typ nyss att jag faktiskt är i stan den helgen och då jag inte anser mig direkt känna några som ska dit så har jag inte brytt mig att läsa på speciellt mycket om SSK. Min konventserfarenhet är ensidigt negativ av att bege sig till något utan att ha åtminstone några spelpass inbokade med en slags spelgrupp. Jag är inte speltypen som passar för att glida runt och ta spelandet som det kommer.

Ögat

Hero
Då gäller det alltså att hoppas att var fjärde person som anmält sig inte har betalat...

Jag är personligen tre av lagen (och har betalat), och om du är två så lär det inte bli någon trängsel i a f.

Skulle vara schysst med lite spelare.

Ögat

Hero
Jag håller med. Det är mest kul om man har några att hänga med och är anmäld. Men det är också därför jag tycker att det verkar oroväckande att det är så få anmälda. Hur många som planerar att bara komma dit och glida runt har jag förstås ingen aning om.

Nu skriver jag ju det här i egenintresse, eftersom det är roligare att arrangera om det faktiskt finns någon som är intresserad av den aktivitet jag arrangerar, så därför intresserar mig främst antalet lag som är anmälda till något.

Simon

Swashbuckler
Vad gör jag på SSK?

Okej, jag jobbar den helgen, vilket betyder att jag måste vara på plats inne i centrum vid fyra på lördagseftermiddagen. Söndagen och fredagen är förmodligen helt körda.

Så, vad skulle jag kunna göra där? Finns det nåt sånt därnt "indierum" som jag har hört om, där man exempelvis skulle kunna dra igång lite Utpost-lir eller Apocalypse World-intron eller nåt? Och när måste man åka därifrån för att va inne i centrum vid fyra halv fem?

Dilandau

Myrmidon
Re: Vad gör jag på SSK?

Simon said:
Och när måste man åka därifrån för att va inne i centrum vid fyra halv fem?
Från Norsborg till city ... typ 35 minuter kanske?

Dilandau

Myrmidon

Fredagen är f.ö. körd även för mig. Yom kippur-middag etc. Men på lördagen – då jäklar!

Sodivra

Champion

Simon said:
Okej, jag jobbar den helgen, vilket betyder att jag måste vara på plats inne i centrum vid fyra på lördagseftermiddagen. Söndagen och fredagen är förmodligen helt körda.

Så, vad skulle jag kunna göra där? Finns det nåt sånt därnt "indierum" som jag har hört om, där man exempelvis skulle kunna dra igång lite Utpost-lir eller Apocalypse World-intron eller nåt? Och när måste man åka därifrån för att va inne i centrum vid fyra halv fem?
Det finns inget indierum, men jag skulle väldigt gärna träffas och spela lite privat på lördag förmiddag.

Jag skickar ett PM.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Ännu fler rollspelsarr på Stockholms spelkonvent!

krank said:
Arvidos said:
Magnus Edlund said:
Cybot said:
Okej, it's a date. Nu behöver vi bara ett par pers till.
Jag vill vara med på Mouse Guard! Krank ville spela med mig, vill krank spela Mouse Guard?
Krank spelar vadsomhelst, så länge det är OK att han suger. Är egentligen inte så lockad vare sig av setting eller regelsystem, men sällskapet lockar och i värsta fall får jag väl sitta tyst som en mus och försöka att inte sabba övrigas upplevelse =)

(vet inte hur det synkar med resten av min spelgrupps SSK-planering, men det går säkert att lösa)

Jag sitter och försöker hitta en planering av det här; vilka, när etc. men hittar inget. Har vi pratat om sådant, är vi anmälda och skit?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Har inte hört så mycket mer från de som ville ha med mig på Mouse Guard, och pga logistiska besvär kommer jag tydligen att missa arret på fredagen.

Så; just nu är jag bara inbokad på ett enda stackars pass på söndag morgon. Visserligen gör det att jag kommer kunna se alla föreläsningar på lördagen och ha en massa tid att löka runt, men va' fan, liksom.

Så: Om någon har plats för en till i nån grupp eller så, så är mitt mobilnummer 070-2811063. Jag kommer också att kolla mailen regelbundet under konventets gång (krank23 snabela gmail.com) samt forumet. Hör av er om ni tänker hitta på något, framför allt om ni behöver nån till nåt av arren jag listade tidigare.

Annars får jag väl fokusera på att speltesta VÄRMEDÖD och Null State. Jag kommer att ha med mig grejer till båda (en stor hoper tärningar, en jäkla massa markörer, ett styck Illustrerad Vetenskap, några rollformulär, ett par kvällstidningar...)

Halloj,

Tänkte bara nämna att jag siktar på att ta med mig något ex av mitt brädspel Förbjuden Zon till SSK på lördagen, och testspelar det gärna med den som vill. Klurar som bäst på att trycka upp en "riktig" upplaga.

Skicka ett pm om du är intresserad!

SvenFu

Warrior
krank said:
Så: Om någon har plats för en till i nån grupp eller så, så är mitt mobilnummer 070-2811063. Jag kommer också att kolla mailen regelbundet under konventets gång (krank23 snabela gmail.com) samt forumet. Hör av er om ni tänker hitta på något, framför allt om ni behöver nån till nåt av arren jag listade tidigare.
Inte alls omöjligt, men eftersom vi har fått typ noll info och schemat ser helt skumt ut så avvaktar vi till vi har gjort oss hemmastadda på plats. Hör av oss då, m.a.o.

SSK-organisationen känns jäkligt snurrig.

Cybot

Mest spelbar
Re: Ännu fler rollspelsarr på Stockholms spelkonvent!

Ah fuck. Jag missade tåget och kommer därmed att komma en timme sent till Mouse Guard SPQM.

...jag hatar morgonpass.

=(