Nekromanti Stockholmsforumsöl! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Onsdag nästa vecka (12 november alltså) fyller jag moppe x 2 + lite till.

Det tänkte jag fira med att samla till forumsöl. Från 20:00 på Tre Backar.

Kom dit eller bli fyrkantig!

Ni behöver inte ge mig dyra presenter.

Apropå ingenting: Jag har sett att D&D 3.5 finns i ett behändigt Gift Set.

Nämnde jag att jag inte äger D&D 3.5? Än.

Storuggla

Champion
Kanske. Kanske inte. Den här månaden är skrämmande elak mot mig ekonomiskt sätt, det bästa för mig är att låsa in mig själv och leva på damm och duschtvål fram tills den 25e. Och den tolfte... lockande, men vi får se.

Storuggla, har inget att panta heller

chrull

Stockholm Kartell
du kommer. det står skrivet så i stjärnorna. du kanske inte bara behöver bli så nedrans full som alla andra gånger :gremgrin:

chrull

chrull

Stockholm Kartell
jag blir inte fyrkantig! [nt]

fattar ni inte att det här betyder att jag kommer så får ni faktiskt fundera lite till.

chrull

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ick! skit också!

Varför ska ni alltid gå ut på vardagar? Jävla gubbe att fylla år på onsdag - jag är ju på övning i fucking Älvdalen!

/Vulf

Eksem

Champion
Törstig och pank

Hmm... det är ett svårt avvägande det här. Jag kommer ju faktiskt inte ha någon ytterligare inkomst på ett tag utom grundbeloppet från arbetsförmedlingen, och det kommer inte förrän om 85 dagar, och det täcker ändå bara hyra och busskort. Mina sista 600 kronor måste fördelas mycket noggrant. Åh, det här blev ju bara så jobbigt. Blä :gremfrown:

Nåja, jag skall i alla fall tänka på saken. Det är ju så trevligt med forumöl.

Basenanji

Postd20modernist
Bra initiativ!

Jag längtar efter att få vara med på den första ölen...

Dessvärre är det lite knepig dag- men jag ska kolla om det funkar...

Eksem har ju tex en pant att hämta så det vore juste att ses!

/Bas

Gardener

Champion
Mummelmummel. Varför ska ni alltid lägga forumölarna när jag är pank för? Okej, nu är jag ju nästan alltid det som den fattiga student jag är, men ändå! Sen ska jag ju försöka ta mig till Varberg på helgen och till det kommer mina sista pengar gå...

Men jag ska försöka komma i alla fall.

Gardener

Champion
Re: Bra

Är det okej med den svenska versionen? Det skulle jag nog kunna fixa. =]

Dante, om du skulle råka få för många gift sets (för visst har väl alla köpt presenter?) så kanske du skulle vara generös nog att ge ett ex till mig?

chrull

Stockholm Kartell
vilka kommer?

skulle vara trevligt om de som var osäkra kunde lämna statusrapport... Jag är nyfiken om jag måste stå ut ensam med åldermännen (seter, dante och Hr. nils) igen eller om jag får sällskap av lite personer som inte använder rulator också... :gremgrin: :gremcool: :gremgrin:

chrull - som visserligen trivdes bra med enbart åldermännen också... :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare:

Storuggla

Champion
Re: vilka kommer?

Öhm, ja du... *glor lite på sitt bankkonto och almanackan* Om vi säger som så, jag kan titta in, säga hej, peta någon mellan revbenen med en pinne. Mer än så har jag inte råd med tror jag.

Storuggla, evil csn

Korpen

Hero
Re: vilka kommer?

Korpen har ungefär samma situation som storuggla...
Men jag tänker i alla fall titta förbi, bugeten på 80kr räcker dock inte långt, men den räcker till tre backar.

Muggas

Hero
skulle gärna plågat er med min närvaro om jag inte:

a. hade nästan slut på mitt studiemedel för månaden
b. bodde en himlans massa mil bort

men med lite längre varsel kanske jag dyker upp på en eventuell forumsträff senare... om ni inte håller det hemligt för mig :gremwink:

grattis i förskott, förresten!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tack! ...

Som vanligt blev forumsölen en lyckad tillställning.

Närvarande var: Magnus Seter, Herr Nils (som förärade mig Atlas Games »Black Monks of Glastonbury«; tack så mycket), Korpen, Jonas (som förärade mig en mellanöl; tack så mycket), Patrik, Storuggla och Chrull. Men allra roligast var nog att få träffa några nya forumiter. Nämligen: Ithaqua och Anthraxus.

Rising slapp vår sedvanliga telefonsvararterror och jag minns hur jag kom hem. En ytterst städad kväll med andra ord.