Nekromanti Stolta stadsbyggare - se hit

Vaun Vuriche

Warrior
Icq är en bra idé tycker jag, eftersom jag är en såndär som inte kan så mycket IRC.

Glömde ju att säga att mitt nummer finns i infon men för de riktigt lata skriver jag det även här: 63072331

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Vaun Vuriche on 2000-08-17 01:15.</EM></FONT></P>

Hobert

Warrior
Mitt är 18505970
Är inte säker, men har för mig att icq chatten bara funkar för fyra personer samtidigt. Nån som vet bättre?

[Hobert]

Hobert

Warrior
Ok. Då behöver vi bara bestämma tid. Själv kan jag alla dagar efter 19.00 ungefär. Med lite förvarning funkar andra tider bra också, men inte innan 17.00.

[Hobert]

Horus

Warrior
Går det bra att hoppa på projektet så här sent?

Jag har inte haft tillgång till dator på ca två veckor, så när jag kom tillbaks upptäckte jag den här stadsgrejen.

-Horus

Hobert

Warrior
Det går utmärkt!
Allt hjälp tas emot med öppna armar. Ärligt tarlat har vi inte kommit särskilt långt än, men en hel del kan nog komma upp imorgon under chatten.

[Hobert]

Ridijeck

Warrior
...och när ni ändå håller på, varför inte acceptera en till? Liksom vissa andra har jag haft begränsad tillgång till internätet på senare tid.

Ett problem bara: jag känner knappt till någonting om ICQ. Vad är det för program som används/var får man tag på dom/hur går man till väga egentligen? Om någon är vänlig nog att upplysa mig skulle jag bli överlycklig (eller åtminstone verka mindre dum i framtiden).

Ridijeck
som erkänner sina bristande kunskaper

Archer

Swashbuckler
Om jag inte minns fel så kan du ladda ned programmet på www.icq.com Och det är ett program för att skicka meddelanden till eller chatta med personer online.
Man kan samlas några personer och diskutera saker i en chat, eller så kan man skicka privata medelanden fram och tillbaka till varandra.

Zire

Swashbuckler
Det brukar finnas på PC Hemma skivor, så därifrån kan du ju hämta det.

Annars finns ju <A HREF="http://www.mirabilis.com" target="_new">http://www.mirabilis.com</A> där man kan ladda ner det.

Programmet är annars ganska enkelt att använda.
Man skapar först en användare, och får då ett nummer.
Därefter kan du lägga in andras nummer och får då en lista med användare.
Du kan se i programmet när dessa andra är ute på internet.
Du kan också "göra" saker. Skicka meddelanden, chatta, skicka filer m.m.

- Zire

Zire

Swashbuckler
Ursäkta att jag upprepade ditt svar, jag var lite seg med att skicka iväg det.

- Zire

Archer

Swashbuckler
Om jag jämför med klockan här på forumet så verkar min gå 5 minuter före, nåja vi får väl se om det dyker upp någon..