Nekromanti Stora julklappstråden..

Johan K

Gammal & dryg
Hoppas ni överlevt jul & sådant..
Nu till den stora skrytartråden då, eller vad man ska kalla det.. =)
Var jultomten snäll iår åxå ??

För min ddel så fick jag vad jag önskade mig, Missleboken & en ny jacka...

/ Johan K, som börjar bli hungrig igen efter gårdagens julbord...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Fick också vad jag önskade mig...

...nämligen en söt reflex! Woooo! Det dök visst upp en ny mobil också vilket var välkommet - jag skulle aldrig komma mig för att köpa en själv. Febertermometern kändes det lite knepigare att plocka fram ur paketet däremot..... :gremcrazy:

G

Guest

Guest
Re: Fick också vad jag önskade mig...

Sambon gav mig D&D4 Players Handbook, Monster Manual och sl-skärmen plus biljetter till Jean Michael Jarre i Maj.

Wilmer

Hero
Mina föräldrar gav mig en ask tändstickor. Jag vet inte vad de försökte säga med det. Kanske: bränn broarna, flytta hemmifrån already.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag fick en bunt superhjältefilmer på DVD, antagligen för att jag i höstas uttryckte min uppskattning för X-Men 1. Det blev Superman returns, Batman begins och I, Robot.

Dessutom fick jag den förträffliga boken "Grekiska" som handlar om antikens grekiska språk, folk och kultur; samt Peter Englunds nya om om VK1, och lite annat smått och gott.

terje

xenomorf mystiker
Fick säsong två av Battlestar Galactica och "City at the end of time" av Greg Bear.

Gav Zombie cinema till lillebror och Star Wars saga edition till lillelillebror.

Lexx said:
Sambon gav mig D&D4 Players Handbook, Monster Manual och sl-skärmen plus biljetter till Jean Michael Jarre i Maj.
Doh! *slår sig för pannan* Naturligtvis borde jag ha önskat mig biljetter till den spelningen. Hm, nu får man försöka fixa det själv.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag fick mest "tråkiga presenter". Eller, väldigt onördiga. Släkten har sedan flera år kommit fram till att de inte begriper sig på min smak vad gäller film, musik, spel eller någonting annat. Kläder har de fattat, det är svarta byxor och svarta skjortor.

I år fick jag väldigt användbara grejer som t.ex en matta att ha under datorstolen för att inte skada golvet, ett nytt köksbord och tillhörande stolar och lampa (allt i en stil jag och min mor diskuterat tidigare, alltså jag vill ha grejer som är svarta med gromade metalldealjer och det fick jag också). Knivar, badrumsmatta och liknande.

Men å andra sidan läste jag att Elgiganten ska sälja Guitar Hero: Aerosmith plus trådlös gura för 279:- under mellandagarna och dessutom fick jag ett presentkort på 400- som funkar på stand värsta nördbutik som säljer begagnade TV-spel, datorspel, ett och annat rollspel, serietidningar... ja, ni fattar. Så, imorgon ska jag ner på stan och först köpa 400:- julklappar från min snälla farmor (som jag fick presentkortet från) och sedan 279:- julklappar från mig själv till mig själv =)

Storuggla

Champion
Ett förkläde, två grytlappar, tre små kökshandukar, en ask choklad från något suspekt land som gör sådant, två säsongs Carnivàle på dvd och Absolute Watchmen (eftersom jag påpekat att jag gillade Eisners Spirit och Rit-Olas Biffen och Bananen... fråga inte hur Watchmen kom ur det).
All in all är det väl ett hyggligt kap, jag är tydligen hemsk att köpa klappar till eftersom oddsen är att jag redan äger prylarna eller avskyr dem (eller både och!) om man försöker sig på ett spel eller film eller bok. Då får man grytlappar istället. Tag lärdom, barn!

Storuggla, The Ghost of Muppet Christmas

DesertRain

Hero
Jag fick bland annat två underbara skivor: The Crucible of Man med Iced Earth och The Man Who Would Not Die med Blaze Bayley. Jag rekommenderar dem varmt till alla som gillar metalmusik och som inte redan har hört dem!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ymir said:
Jag fick en sån här riktigt -sexigt- pytteliten laptop, Asus Eee nånting. :gremlaugh:
Gratz!

Säg till när du tröttnat på det uniformt oanvändbara dagisgränssnittet som är default och vill lägga in nåt annat, typ ubuntu eller windows xp (om du nu inte råkade få en med xp förinstallerat)...

//Krank, älskar sin EEE 900 men skulle aldrig gå tillbaks till originalinställningarna

Foggmock

Myrmidon
Jag fick magsjuka av min mamma samt alladinask, halsduk, vantar, ett par strumpor och en bankfräsch tusenlapp av pappa och hans familj. Inget anmärkningsvärt alltså.

Fogge - rännskita, the gift that keeps on giving.

Pilzefrau

hon/henne
Räknar du I, Robot som superhjältefilm?

Nåja, själv fick jag en tröja, ett par vantar, ett par hörlurar, den stora Lindemans Låda samt The Usual Suspects. Min Storebror tyckte tydligen att jag behövde lite allmänbildning.

solvebring

Superhero
Fyra böcker, hörlurar, nya skissblock, pennor och teckningsböcker... Öhm, några CD-skivor, julbelysning till datorn, öhm roll-on, ny ryggsäck vilken väl behövs till rollspelsmötena. Ja... ganska mycket småpryttlar likt ovan faktiskt. Kommer inte ihåg varenda en, men ja, ni fattar...
Fick dock det jag önskat mig specifikt, vilket var en schysst ryggsäck med flera fack, Tom Sawyer och Huckle Berry Finns äventyr - båda böckerna alltså - och boken Min vän Ronald Och Hans Världar.