Jag fick mest "tråkiga presenter". Eller, väldigt onördiga. Släkten har sedan flera år kommit fram till att de inte begriper sig på min smak vad gäller film, musik, spel eller någonting annat. Kläder har de fattat, det är svarta byxor och svarta skjortor.
I år fick jag väldigt användbara grejer som t.ex en matta att ha under datorstolen för att inte skada golvet, ett nytt köksbord och tillhörande stolar och lampa (allt i en stil jag och min mor diskuterat tidigare, alltså jag vill ha grejer som är svarta med gromade metalldealjer och det fick jag också). Knivar, badrumsmatta och liknande.
Men å andra sidan läste jag att Elgiganten ska sälja Guitar Hero: Aerosmith plus trådlös gura för 279:- under mellandagarna och dessutom fick jag ett presentkort på 400- som funkar på stand värsta nördbutik som säljer begagnade TV-spel, datorspel, ett och annat rollspel, serietidningar... ja, ni fattar. Så, imorgon ska jag ner på stan och först köpa 400:- julklappar från min snälla farmor (som jag fick presentkortet från) och sedan 279:- julklappar från mig själv till mig själv =)