Nekromanti Stora nördkulturjulklappstråden

Rosen

Myrmidon
lite sjuk combo dessutom, Grave och Totoro

En klassiker; bak när rec.arts.anime var the ställe att prata anime på så var GotF känd för två saker: 1) it's suicidally depressive, 2) it was shown with Totoro.
Nån hävdade att filmerna måste ha lagts samman för att Totoro skulle få folk att återhämta sig när de hade brutit ihop av att se GotF...

--
Åke

Storuggla

Champion
Jag ska inte ge bort något nördigt alls, eftersom det vore självmål eftersom hon köper själv, det aset. :gremmad:
Men jag fick igår en pennhållare i form av den där lilla vita Totoron från my Neighbour Totoro, och så fick vi gemensamt en näsdukslåda prydd med den stora grå totoro. Och så fick jag en mjukisapa. Och en mango.
Födelsedagar är skumma.

Storuggla, fick inte ens kela med katten

Eksem

Champion
"Döende föräldrar är ett otäckt tema för barn. "

Det är ett utmärkt tema för barn, skulle jag påstå. Även om det kan vara otäckt.

solvebring

Superhero
Lite, lite OT här och där...

Kanske lite OT här och
där... Men det är ju Jul snart, så whatewah'!

Jag önskar mig som vanligt en massa sköna fantasy-böcker och en massa metalplattor att cranka i stereon (precis som varje år). :gremgrin:

Tja, jag älskar att läsa, och min flickvän gillar det med men läser för dåligt (tycker jag), och hon gillar deckare, så hon får tre feta deckarböcker av mig. (Och hon fick en bok av mig när hon fyllde år också) hihi!
I övrigt tror jag inte att jag skall ge bort så mycket annat som är nördigt... Skall ge min mormor en spritplunta med Lenin på, det är väl lite coolt i alla fall... Hon älskar Lenin och ryssland, läser ryska och "sånt därnt". :gremwink:

Och så skall jag ge morsan och farsan en tavla som jag tecknat själv, det är av serietidnings-typ, just därför är den nördig, det är en kille som sitter på dass osv. Jag har gjort många dassrelaterade serier nämligen, och så gjorde jag en tavla till min och sambons toalett med en gammal kärring och en gubbe som stökade med toabesök och dusch i badrummet, då ville mor o far ha en också. :gremlaugh:

Men som sagt, böcker är alltid mitt stora ämne när det gäller presenter. :gremgrin:

solvebring

Superhero
Aha! Just det... Några fler saker som är coola...

Morsan får DVD:n "Vi hade i alla fall tur med vädret" den är ju så jävla kul! Och farsan får en BOX med Hercule Poirot-filmerna. Det tycker jag är nördigt och kult. Jag är nämligen också fan av filmatiseringarna av Agathas Poirot (stavas det så?) liksom min far, just därför känner jag trots min ringa ålder till dessa gamla rullar. Sedan får alla mina systerbarn och brorsbarn en jävla massa DVD-filmer, så ja, jag är så nördig att det bara är böcker, filmer och udda prylar folk får av mig. :gremsmile: