Jag har en stor strid på gång i min kampanj i StarWars, och jag undrar helt enkelt om någon/några har några idéer på hur man får spelarna att hålla fokus på sin "egen" strid, samtidigt som de ska få reda på hur det går i stora drag.
De är med, men på så låg nivå att de inte riktigt är med och påverkar utgången. Nu har jag till och med lyckats förvirra mig själv en aning...
Ex: Arne sitter i en x-vinge och slåss för att hålla Imperietrupper borta från en kraftgenerator som stödjer sköldar eller annat viktigt till en bas på andra sidan planeten. Hur gör man berättandet? Hur får man spelarna att känna sig "inne" i spelet under just sådana förhållanden? Skillnaden mot många andra "vanliga" tillfällen blir just att de kommer att vara väldigt beroende av tid och information från "huvudstriden".
Några tips?
De är med, men på så låg nivå att de inte riktigt är med och påverkar utgången. Nu har jag till och med lyckats förvirra mig själv en aning...
Ex: Arne sitter i en x-vinge och slåss för att hålla Imperietrupper borta från en kraftgenerator som stödjer sköldar eller annat viktigt till en bas på andra sidan planeten. Hur gör man berättandet? Hur får man spelarna att känna sig "inne" i spelet under just sådana förhållanden? Skillnaden mot många andra "vanliga" tillfällen blir just att de kommer att vara väldigt beroende av tid och information från "huvudstriden".
Några tips?