Jag vill lägga till en sak till:
Äventyret presenterar information på ett dåligt sätt. Det är pratigt, vilket gör det svårt att köra rummen i dungarna, för man måste skumma för mycket text i jakt på viktigt och relevant information. Ett annat exempel är kapitel 10 (som jag snart ska köra). Informationen som man som DM behöver för att kunna köra kapitlet - vilket sätter upp hela slutet på äventyret - finns i 1) Kapitel 1, 2) början av Kapitel 10 och 3) i två av rummen i Kapitel 10. Och på dessa tre ställen står delvis men inte samma information. Jag hade tex ett minne av ett plats som kan bli viktigt för äventyret nämdes någonstans i boken och letade då på de logiska ställena, dvs i Kapitel 1 och början av Kapitel 10 - där var den inte, den var gömd i en mycket lång rumsbeskrivning.
(SKT lider också att att viss info som borde finnas i Kapitel 1 har fallit bort i redigeringsprocessen).
Jag kan inte fatta att Wizards som har gjort ett så smart och elegant spel som DnD5 kan vara så dåliga på att presentera information.