Hur går en sån match till rent praktiskt? Är man flera på samma lag eller är det alla mot alla?Jag vill extremt mycket spela en stormatch med flera spelare igen
/Anders
Hur går en sån match till rent praktiskt? Är man flera på samma lag eller är det alla mot alla?Jag vill extremt mycket spela en stormatch med flera spelare igen
Man kan nog spela det som lagspel, men hittills har jag bara kört det alla-mot-alla.Hur går en sån match till rent praktiskt? Är man flera på samma lag eller är det alla mot alla?
Nej, det blev snarare för lite rörigt när jag, Vulf, Chrull och Dante körde (jag har skrivit en matchraport om det på D&D-forumet, så gör gärna en sökning om du vill veta hur det gick i detalj): Alltså, det blev typ "båda mot båda" snarare än "alla mot alla": Jag och Dante krigade på ett hörn medan Chrull och Vulf slogs på ett annat. När Dante var hackad så var både Chrull och Vulf sönderslagna, så jag gick in och liksom förvandlade dem till strössel. Innan dess hade det varit väldigt lite krigande mellan våra två planhalvor; Vulf hade positionerat en liten halfling som sköt på mig och Dante, men annars var det inte så rörigt.Blir inte det EXTREMT rörigt?
Och framför allt, gynnar det inte fegspel? Man borde ha något som premierar aggresivitet, tex platser som ger bonusar och sånt.Blir inte det EXTREMT rörigt? (Fast det kanske är det man vill uppnå )