Nekromanti Stormatcher med minis

Organ

Out of time, out of mind
Jag vill extremt mycket spela en stormatch med flera spelare igen
Hur går en sån match till rent praktiskt? Är man flera på samma lag eller är det alla mot alla?

/Anders

Rising

Vila i frid
Re: Men men....

Hur går en sån match till rent praktiskt? Är man flera på samma lag eller är det alla mot alla?
Man kan nog spela det som lagspel, men hittills har jag bara kört det alla-mot-alla.

Organ

Out of time, out of mind

[ QUOTE ]
...men hittills har jag bara kört det alla-mot-alla.

[/ QUOTE ]
Blir inte det EXTREMT rörigt? (Fast det kanske är det man vill uppnå :gremwink:)

/Anders

Rising

Vila i frid

Blir inte det EXTREMT rörigt?
Nej, det blev snarare för lite rörigt när jag, Vulf, Chrull och Dante körde (jag har skrivit en matchraport om det på D&D-forumet, så gör gärna en sökning om du vill veta hur det gick i detalj): Alltså, det blev typ "båda mot båda" snarare än "alla mot alla": Jag och Dante krigade på ett hörn medan Chrull och Vulf slogs på ett annat. När Dante var hackad så var både Chrull och Vulf sönderslagna, så jag gick in och liksom förvandlade dem till strössel. Innan dess hade det varit väldigt lite krigande mellan våra två planhalvor; Vulf hade positionerat en liten halfling som sköt på mig och Dante, men annars var det inte så rörigt.

Jag skulle gärna se att det blev rörigare.

Organ

Out of time, out of mind

[ QUOTE ]
Nej, det blev snarare för lite rörigt när jag, Vulf, Chrull och Dante körde (jag har skrivit en matchraport om det på D&D-forumet, så gör gärna en sökning om du vill veta hur det gick i detalj): Alltså, det blev typ "båda mot båda" snarare än "alla mot alla": Jag och Dante krigade på ett hörn medan Chrull och Vulf slogs på ett annat. När Dante var hackad så var både Chrull och Vulf sönderslagna, så jag gick in och liksom förvandlade dem till strössel. Innan dess hade det varit väldigt lite krigande mellan våra två planhalvor; Vulf hade positionerat en liten halfling som sköt på mig och Dante, men annars var det inte så rörigt.

Jag skulle gärna se att det blev rörigare.

[/ QUOTE ]
Det kanske blir grötigare om man är udda antal spelare. Med jämna par kan jag tänka mig att det lätt blir att man dunkar påvarandra två och två. Onekligen intressant spelform dock.

/Anders

Sodivra

Champion

Det går ju att byta spelform också, som "Kung på Kullen" eller något. Det borde röra till det!

Troberg

Sinister eater

Blir inte det EXTREMT rörigt? (Fast det kanske är det man vill uppnå )
Och framför allt, gynnar det inte fegspel? Man borde ha något som premierar aggresivitet, tex platser som ger bonusar och sånt.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Utbrutet inlägg

Det här inlägget kommer från Dancon-tråden på evenemangsforumet, men deltråden är intressant och passar betydligt bättre här.
Enjoy.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Men tar det inte extremt lång tid att spela fyra personer? Våra tvåmannapartier i Linköping går ibland på nästan tre timmar och då är vi ändå bara två tröga typer.
Jag hade personligen tyckt att det hade varit roligare att köra i lag mot varandra än en rörig alla-mot-alla-kompott.