Tack!BMOC said:Väldigt tjusig!
Hoppas jag inte skrämde iväg postare förut men nu emottages alla sorters konstruktiv kritik tacksamt igen
Jag vet ett par småsaker i loggan som jag kanske borde fixa men jag har inte riktigt tid just nu.
Tack!BMOC said:Väldigt tjusig!
Jag tycker att den är snygg, frånsett det jag redan gnällt om.Sum Caligini said:Här kommer den färdiga loggan
Tack för input!Arfert said:Svårt att komma ifrån PSD-känlan utan att handgöra mer, och det är nog overkill...
Jag skulle personligen gjort stenarna i ramen olika stora. Men jag är galen.
Hmmm... jag har ju lagt på lite "skitighet" på texten men borde kanske lägga på lite sånt på ramen också. Framför allt så kommer man nog bort från att stenarna ser likadana ut (och photoshoppade).krank said:Jag tycker att den är snygg, frånsett det jag redan gnällt om.Sum Caligini said:Här kommer den färdiga loggan
Jag har funderat på den där ramen. Jag tror att anledningen till att jag uppfattar den som "photoshoppig" är för att ljudet ligger så jämnt över alla stenarna. Lite mer variation i ljuset, säg genom att göra den ljusare mot uppe-vänster och mörkare mot nere-höger?
Jag vet inte, bara en tanke.
Jag har gått och funderat på det där många gånger nu; i vissa bilder får jag helt enkelt "bevel and emboss"-feeling även om det kanske inte alls är det verktyget som använts. Jag försöker komma underfund med varför jag får känslan.
Och jag som precis tänkt slänga in tentakelmonster i hörnen!BMOC said:Som jag sa innan, väldigt tjusigt!
Men efter vidare titt har jag sett en sak som jag tycker stör i bilden, och det är i hörnen på ramen. De små orangea fyrkanterna passar inte alls in. Om de ska vara en ädelsten av något slag så tycker jag du ska slopa det gula/guldiga på hörnstenare och bara köra på en större gem. Fast helst hade jag sett att de hörnstenare var helt cleana, utan både guld och ädelsten.