Nekromanti Storuggla! I'm callin' you out!

Nightowl

Champion
Allt för länge har du undanhållit oss intressanta anekdoter. Kan du äntligen förklara följande (från gammal tråd om listor):

Top Tre Underligaste Handlingar
1. Tala med en blomma i en hotellkorridor för att verka normal
2. Slänga en hink vatten på budbäraren som precis red in
3. Be folk dra åt helvete och sedan fråga om de har en spänn.
När, hur, vem och varför!?

Erik, knackar menande med linjalen i bordet

Storuggla

Champion
"Allt för länge har du undanhållit oss intressanta anekdoter."

Det är bara för att jag skaffade ett liv häromveckan se :gremwink:

"Top Tre Underligaste Handlingar
1. Tala med en blomma i en hotellkorridor för att verka normal"

Okej. Hotellkorridor i Kairo 1926, en rollperson har lurpassat på ett misstänkt pars dörr och plötsligt öppnas den. Han måste nu göra något för att inte bara stå i korridoren och hänga (vilket kan verka lite suspekt).
"Finns det något eller någon att gömma sig bakom eller snacka med?" frågar spelaren. Den evigt vackre och vise spelledaren svarar med "Tja, det stog ju en fikus vid ett av fönstren..."
"Schysst, jag snackar med honom! Spelar han golf?"

Till saken hör att jag för att förtydliga att det inte var en medlem av tjugiotalets Fab 5 påpekat att den var lite torr och såg hänging ut...

"2. Slänga en hink vatten på budbäraren som precis red in"

Senaste DanCon. Under testet av Herr Nils stridssystem så rustar Korpen fram till en brunn och vevar upp en hink vatten (mitt under brinnande strid, hallå?).
Herr Nils: "Du har precis fått upp hinken när en budbärare kommer ridande in genom-"
Korpen: "Jag slänger vattnet på honom!"
Herr Nils finner sig dock snabbt i detta, till skillnad från den stackars budbäraren som inte riktigt begrep varför folk kastat vatten på honom när han kom i fina kläder med viktiga nyheter. Konstigt. Bra system för övrigt,

"3. Be folk dra åt helvete och sedan fråga om de har en spänn."

Ahhh, den ja. Råttjägarfamiljen Kartoffel i Middenheim letar efter sina rivaler, familjen Groltchz. De verkar ha lämnat sitt hus väldigt snabbt, eller blivit bortförda. Vi bestämmer oss för att fråga grannarna. Vid närmre undersökning visar det sig att det finns två grannar, ett skjul som står lutat mot Groltchzarnas hus och en snubbe som smällt upp ett tält på deras tak.
Barnen i famlijen vänder sig till takgubben, som inte ens tittar ut från sitt tält.
Slumpvist valt äckelunge: "Du, ursäkta, har du sett vart dina grannar tagit vägen? De som bor under dig?"
Gubben, som i Magnus Seters gestaltning visar sig tala med riktig snuskgubberöst: " "Dra åt helvete! ... har ni en spänn?"
Så ska man göra om man vill ha pengar. Fast det förståss, chrull rusade ju runt naken de äventyret. Likaså Dante, Feliath och Mask. Usch!

Hoppas detta klargjorde det hela. Inte så humoristiskt men sedelärande.

Storuggla, takcar och bockar

Sodivra

Champion
Den första finns utförligare beskrivet i detta inlägg, till allas förnöjelse..

Onödigt inlägg, fast det var en rätt onödig tråd.
Och så fick jag tillfälle att skryta med forumkunskaper. :gremlaugh: