chrull
Stockholm Kartell
Jag körde med det bladet som inte är Feather eller Derby.Storuggla said:ZOMG vilket blad???? Jag utgår från att eftersom du nyttjat kniv redan vet att du ska köra med, tvärs och mot skäggväxten dock. Kniv är ju jättetrevligt men en säkerhetshyvel är fan så mycket snabbare och lättare att använda, speciellt om man ska upp på morgonen och kanske inte är helt vaken eller så. Och femtioelva oliak klingor på hyveln går fetbort, värdelöst!
Jag ville egentligen inte bli av med den, men jag har två andra Slim som jag tycker är finare och jag behövde platsen den tog upp till min nya fina modifierade Merkur Progress. Tyvärr tänkte jag tydligen undermedvetet att "Men nu har jag plats för mer!" så... jag löste egentligen inget problem. Och sen om jag kan öppna någons ögon för ordentlig rakning är det en god gärning.
Storuggla, ninja chop
Har inte prövat 3-set rakning än. Med kniven har jag alltid bara kört en eller två (men aldrig helt fått till hakan). Igår körde jag med+90, imorse körde jag bara med.
Använde dessutom vanligt rakskum igår, körde med den ickelöddrande, organiska, rakkrämen i morse, men den har jag egentligen aldrig gillat. I helgen blir det borste, kopp och raktvål.
Känner jag mig riktigt lyxig så blir det rakolja innan också.
Hur länge kunde man köra med samma blad ungefär?