Nekromanti Storugglas underliga lotteri

chrull

Stockholm Kartell
Storuggla said:
ZOMG vilket blad???? Jag utgår från att eftersom du nyttjat kniv redan vet att du ska köra med, tvärs och mot skäggväxten dock. Kniv är ju jättetrevligt men en säkerhetshyvel är fan så mycket snabbare och lättare att använda, speciellt om man ska upp på morgonen och kanske inte är helt vaken eller så. Och femtioelva oliak klingor på hyveln går fetbort, värdelöst!

Jag ville egentligen inte bli av med den, men jag har två andra Slim som jag tycker är finare och jag behövde platsen den tog upp till min nya fina modifierade Merkur Progress. Tyvärr tänkte jag tydligen undermedvetet att "Men nu har jag plats för mer!" så... jag löste egentligen inget problem. Och sen om jag kan öppna någons ögon för ordentlig rakning är det en god gärning.

Storuggla, ninja chop
Jag körde med det bladet som inte är Feather eller Derby.

Har inte prövat 3-set rakning än. Med kniven har jag alltid bara kört en eller två (men aldrig helt fått till hakan). Igår körde jag med+90, imorse körde jag bara med.

Använde dessutom vanligt rakskum igår, körde med den ickelöddrande, organiska, rakkrämen i morse, men den har jag egentligen aldrig gillat. I helgen blir det borste, kopp och raktvål.
Känner jag mig riktigt lyxig så blir det rakolja innan också.

Hur länge kunde man köra med samma blad ungefär?

Storuggla

Champion
Det var väl.... öh, Dorco tror jag? Har aldrig använt dem, men vanligtvis håller blad mellan 5 till 8 rakningar för mig beroende på märke, men Dorco gissar jag skulle hålla 3-4 innan de började dra och hacka, baserat på att jag tror de är skrot. Men det är också räknat på att jag kör 3 omgångar per rakning...

Storuggla, israeli super+ platinum ftw

Storuggla

Champion
Arfert said:
Var kan man köpa en vettig rakhyvel och bra rakblad till den nuförtiden?
www.gents.se, www.shavingbyguapo.se, www.shaving.ie, www.executive-shaving.co.uk och www.westcoastshaving.com. De har jag handlat från med gott resultat. Sen finns det hyvlar att köpa på Barber and Books bakom moskén på söder, G-Hs Herrfrisering på Lästmakargatan, och på Åhléns City kan man köpa Edwin Jagger 86, men i de fysiska butikerna är det torrare med faktiska blad, oftast bara en eller två märken. NK manlig depå har även, samma utbud som Åhléns dock. Amazon har ett rätt bra utbud de med, speciellt på blad.

Storuggla, njöt av en modifierad merkur progress i morse

Storuggla

Champion
Rymdhamster said:
Jag hämtade ut ett paket på posten idag: A/state. Jag är mycket glad!
Var det till dig som a/state åkte! Vad kul, det är en intressant setting.

Storuggla, vart fan åkte den andra hyveln

Bunny

Crazy like a fool
Storuggla said:
Rymdhamster said:
Jag hämtade ut ett paket på posten idag: A/state. Jag är mycket glad!
Var det till dig som a/state åkte! Vad kul, det är en intressant setting.

Storuggla, vart fan åkte den andra hyveln
Ja, a/state hade vi roligt med en gång i tiden!

Arfert

Facit
Tack för tipset, har beställt en bra hyvel, blad och raktvål nu! (Använder farsans gamla rakborste från 60-talet... kvalitet!).

ALLT är en materialsport!

Zorbeltuss

Hero
Jag ber om ursäkt att jag inte svarat tidigare, i torsdags var jag hemma och hämtade posten och jag hade fått ett rollspel, Victoriania. Jag är väl fortfarande för febrig föpr att uppskatta det riktigt, men det verkar awesome. Jag har för tillfället inget enkelt sätt att ladda upp bilder från min mobil, wrnu funkar skitdåligt på mobilen, men det ska förhoppningsvis komma någon gång.

/Zorbeltuss