Wyldstorm;n189838 said:Den är lovande, men verkar vara svårt besmittad av "lost-sjuka"'n...
Hälften som du säger TD, hälften behandla tittaren som en hund & dingla sen kasta en boll (mysterium) framför näsan när intresset falnar och förvänta sig att det ska funka i evighet...Ond bråd död;n189924 said:Vad är det? Är det nåt i stil med True Detective-sjukan?
Ok, men då skulle jag inte säga att ST är Lost-sjuk. Åtminstone inte än.Jocke;n190189 said:Lostsjukan är mysterier där lösningen inte är någonting. Max ett mysterium till. Tex de hittar en låda. På lådan står det "öppna mig inte" De bråkar i sexton tusen avsnitt om de ska öppna lådan eller ej. Till slut så öppnar de lådan. I lånas finns en knapp och texten "tryck ej på knappen". De bråkar i en säsong till om man ska trycka på knappen eller ej. Någon trycker på knappen. Den teleporterar fram en låst bok som heter "läs mig ej" osv. tills fem år har gått och det visar sig att allt var en dröm eller att de var döda hela tiden eller att de hade hamnat i framtiden utan att förstå det.
Man får aldrig reda på vad grejen med lådan, knappen, boken, eller noshörningen var.
DET är lostsjukan.
--
Här berättar JJ Abrams om hur BRA han tycker att den iden är: https://www.youtube.com/watch?v=vpjVgF5JDq8
Jag kan bara tala om första avsnittet än så länge, men där sägs väldigt tydligt att det är en hemmasnickrad kampanj.Lightshy;n192313 said:Är det någon som spelat äventyren eller stött på monstrena grabbarna möter när de lirar D&D?