Här finns återgivet vad som hänt under de senaste spelmötena.
Här är själva bakgrunden till kampanjen, samt vad som hände under de första spelmötena.
Här är lite bakgrundinformation som kan vara bra att läsa.
Luberos' försvar
Okej. Rollpersonerna är på Luberos. Vi har dessutom Zûtha och hennes tiraker, Glavian och resterna av hans Ingenjörskollegium, tre drakväktare, Acharion, Mindas och Heliate. Det är ingen stor truppstyrka, men rätt jävla hård ändå.
Ayeme har avvikit från gruppen, och kommer försöka leta upp Jaden Anai och hans klankrigare.
Luberos har tre egenskaper som spelar in i striderna om kontroll över ön:
Sashirna och Vågentiteten
Sashirna är Vågentitetens fängelseplan. Det är en värld bortom världarna. Präglad av galenskap och ickekausala strukturer. Vågentiteten påverkades av Dazhûrs rit, mörkret kom närmare den när barriärerna mellan världarna förtunnades, och dess galenskap ökade. Detta gör att Luberos indirekt påverkas av Vågentitetens vansinne. Drömmar manifesterar och psykotropiska fält korrumperas.
Nexuspunkt
Likt alla tornen är Söderns Torn konstruerat på en av Mundanas största nexuspunkter, en plats där många viktiga magiströmmar korsar varandra. Vad det här får för praktiska konsekvenser har jag ingen aning om, men det hade eventuellt kunnat få följder för magianvändande. Jag misstänker dessutom att oneirotropi av någon anledning flödar genom Luberos, något som kanske interagerar med Vågentitetens emanationer på synnerligen obehagliga sätt.
Ayedwara-Osi
Sällskapet som vaktar Luberos' hemligheter. De skyddar ett arv från tidernas gryning, men påverkades mycket under den tid Iset Azarmisherah var deras ledare. De är en brokig och mycket kraftfull grupp som slåss för sina syften utan skrupler. Ursprungligen var deras mål att skydda Luberos från ytter påverkan för att försäkra Vågentitetens fortsatta dvala. Med föll de dock från sin visdom och ödmjukhet, och började allt mer att själva eftersträva makt.
I dessa dagar försöker de väcka Vågentiteten för att själva kontrollera dess krafter. De håller till i Karu Vidándra, Söderns Torn, konstruerat rakt ovanpå Luberos huvudsakliga nexuspunkt, och sammanlänkat med en mängd magiska monoliter som genomkorsar ön.
Så, till vad jag funderar på:
Vad är det egentligen Vågentiteten gör med de som besöker ön? Karu Vidándra är skyddat från dess krafter på något sätt, men inte resten av ön. Vad kommer egentligen hända med rollpersonerna? Kommer deras drömmar att få liv? Kommer gränserna mellan Mundana och Drömplanet att suddas ut?
Hur kommer konflikten med Ayedwara-Osi att arta sig? Ska det bli någon slags fältslag? Ska rollpersonerna tvingas hämta allierade på Luberos (kanske från Skugglanden, som lär vara starka på Luberos) och bekämpa söderns torn med vapen?
Tacksam för svar.
- L
Här är själva bakgrunden till kampanjen, samt vad som hände under de första spelmötena.
Här är lite bakgrundinformation som kan vara bra att läsa.
Luberos' försvar
Okej. Rollpersonerna är på Luberos. Vi har dessutom Zûtha och hennes tiraker, Glavian och resterna av hans Ingenjörskollegium, tre drakväktare, Acharion, Mindas och Heliate. Det är ingen stor truppstyrka, men rätt jävla hård ändå.
Ayeme har avvikit från gruppen, och kommer försöka leta upp Jaden Anai och hans klankrigare.
Luberos har tre egenskaper som spelar in i striderna om kontroll över ön:
Sashirna och Vågentiteten
Sashirna är Vågentitetens fängelseplan. Det är en värld bortom världarna. Präglad av galenskap och ickekausala strukturer. Vågentiteten påverkades av Dazhûrs rit, mörkret kom närmare den när barriärerna mellan världarna förtunnades, och dess galenskap ökade. Detta gör att Luberos indirekt påverkas av Vågentitetens vansinne. Drömmar manifesterar och psykotropiska fält korrumperas.
Nexuspunkt
Likt alla tornen är Söderns Torn konstruerat på en av Mundanas största nexuspunkter, en plats där många viktiga magiströmmar korsar varandra. Vad det här får för praktiska konsekvenser har jag ingen aning om, men det hade eventuellt kunnat få följder för magianvändande. Jag misstänker dessutom att oneirotropi av någon anledning flödar genom Luberos, något som kanske interagerar med Vågentitetens emanationer på synnerligen obehagliga sätt.
Ayedwara-Osi
Sällskapet som vaktar Luberos' hemligheter. De skyddar ett arv från tidernas gryning, men påverkades mycket under den tid Iset Azarmisherah var deras ledare. De är en brokig och mycket kraftfull grupp som slåss för sina syften utan skrupler. Ursprungligen var deras mål att skydda Luberos från ytter påverkan för att försäkra Vågentitetens fortsatta dvala. Med föll de dock från sin visdom och ödmjukhet, och började allt mer att själva eftersträva makt.
I dessa dagar försöker de väcka Vågentiteten för att själva kontrollera dess krafter. De håller till i Karu Vidándra, Söderns Torn, konstruerat rakt ovanpå Luberos huvudsakliga nexuspunkt, och sammanlänkat med en mängd magiska monoliter som genomkorsar ön.
Så, till vad jag funderar på:
Vad är det egentligen Vågentiteten gör med de som besöker ön? Karu Vidándra är skyddat från dess krafter på något sätt, men inte resten av ön. Vad kommer egentligen hända med rollpersonerna? Kommer deras drömmar att få liv? Kommer gränserna mellan Mundana och Drömplanet att suddas ut?
Hur kommer konflikten med Ayedwara-Osi att arta sig? Ska det bli någon slags fältslag? Ska rollpersonerna tvingas hämta allierade på Luberos (kanske från Skugglanden, som lär vara starka på Luberos) och bekämpa söderns torn med vapen?
Tacksam för svar.
- L