Tvärt om härDr_Dängrot;n341242 said:Alkohol kan vara ett superbt socialt smörjmedel och bryta ner den annars så stela svenskheten men att bygga sina relationer kring alkohol som enda gemensamma nämnare är nog inte att rekommendera då sådana relationer inte bygger på någon djupare vänskap och inte brukar sluta så lyckligt .
Dom gånger jag tex blandat alkohol med brädspel så har det slutat med att brädspelet hamnat i skymundan och det ist blivit skiftat fokus till berusning och skall man försöka knyta nya kontakter så skall man nog vänta tills man känner varandra lite bättre innan man låter folk se en berusad
Jag har bräd- kort och rollspelsträffar hos mig cirka en gång i veckan, alltid alkohol, alltid fokus på spelet. Även haft fem eller sex mini-konvent med 20-tal deltagare hemma med samma förutsättningar och samma resultat. Se även Fastaval med sina många barer, goda öl och världsledande och trendsättande roll- (och även bräd- och kort-) spelstradition. Så nä, din erfarenhet är en outlier och de du spelade med var troligen inte intresserade av brädspel från början, då är det ju bättre att bara umgås!