Nekromanti Strategiska bombplan

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
En diskussion har uppstått mellan mig och min Neotech2-SL. Hur många tärningar slår man mot Undre Världen för att fixa fram ett strategiskt bombplan. Visserligen är det olagligt och dubblar bara det kostnaden upp till 300 miljoner, så det är nog egentligen bara kuriosa.

I am the Voice
I decide who lives
or Dies
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,452
För det första vem blev sl efter anson?

Jag skulle spontant säga Ob3t6.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Spontanitet är ett av dina roliga drag. Men det kan väl inte vara "normalsvårt" att skaffa fram ett bombplan.

Ps. figge tog över Ds.

I am the Voice
I decide who lives
or Dies
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,452
Joooo, du förstår (inte jag) att det beror på vem man ber.
Har man en gangsterledare eller maffiaboss med 30 i resurser borde man kunna FÅ ett bombplan. Lätt slag.

Har man en militär med resurser 20 så blir det svårare. Slå normalsvårt mot övertala, normalsvårt mot undre världen (duh).

Ska man fixa det själv slår man hypergigantiskt svårt slag. Ob53t6.

Hängde du med. /images/icons/wink.gif

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Jag personligen kan inte tro att du äger så många tärningar så du kan slå det slaget =)

Oh yeah! Oh yeah! I can see your point!
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
"Har man en gangsterledare eller maffiaboss med 30 i resurser borde man kunna FÅ ett bombplan. Lätt slag."
Nja enligt mig =) så skulle detta nog vara ett par Ob 7t6 slag, minst... vi pratar STRATEGISKT bombplan, ala B2... Priset givetvis på MÅNGA miljoner... någon lär ju sakna det också =)

"Har man en militär med resurser 20 så blir det svårare. Slå normalsvårt mot övertala, normalsvårt mot undre världen"
Här skulle jag (om jag var SL), kräva:
1st ruggigt bra hållhake på militären i fråga (rang över Major minst) med resurser på minst 25
1st par Ob6t6 slag mot övertalning
1st perfekt slag mot tur på Ob5t6
Jo det var nog allt det... =)

Well it's this new skirt, it rucks up very easily!
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Har spelaren användning av bombplanet borde Sl låta han rollspela fram ett med så få slag som möjligt.
Har han ingen användning av det utan bara vill skaffa det för skojs skulle borde det vara omöjligt. tycker jag iallafall

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Att tillägga

Om vi antar att man fått tag på ett bombplan...
Det är nu den knepiga biten börjar. Att flyga omkring med det. Inget land eller företag vill ha nåt bombplan flygandes omkring i sitt luftrum. De skulle nog ta i ännu hårdare om det var nån anonym idiot som sitter i ett gammal rostigt, restaurerat åbäke, då de vet att de inte stöter sig med nån annan mäktig instans genom att perforera honom med lite taktiska missiler.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Man får inte tag i ett strategiskt bombplan i N2... fast om det hade varit möjligt hade jag hellre tagit de strategiska kärnvapnen och en diskret, TIR-märkt lastbil.... gärna med diplomatskyltar.... =)

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Jag som spelledare kan snabbt tänka mig något likande senario.

Först måste rollpersonen ha eller få tag på rätt kontakter.

Undre Världen Ob4T6
Lyckat innebär att man får kontakt med en man som rör sig i rätt retsar.

Skum man (Resurser: =Ob3T6 ,Vapenkunniga kontakter)

Denna man håller till i Columbia och vill mötas i Rio de Janerio.

Väl på mötet så vill han ha 15.000 euro i förväg för att skaffa fram en person som kan hjälpa rollpersonen.

Om rollpersonen och snubben kommer överens så sår man mot den Skumme mannens resurser.

Lyckat: Nästa dag har han fixat fram en man som vet vad han gör.

Leonardo Crinches (Resurser: =Ob3T6 ,Militära kontakter)

Misslyckat: Skumma mannen behöver mer tid. Om han misslyckas med tre slag på raken så sticker han med pengarna.

Fummel: Han medelar att han hittat en person som n hjälpa

Egentligen är det bara skitsnack och en kriminell farlig gängledare har övertalat den skumma mannen att dom ska blåsa rollpersonen.

Kriminell Gängledare (Resurser: =Ob3T6-2, blåsa rollpersonen)

Mötet blir en otrelvlig uplleelse då dom vill att rollpersonen ska ta med sig pengar. Vad som händer sen vet bara den Grymma spelledaren.


Man kan tänka sig att mannen med militära kontakter kan hjälpa rollpersonen om han får disposition och det blir givetvis dyrare eftersom han vill ha betalning.

Sen när rollpersonen/personerna ska frakta hela bombplanet i en långtradare till en flygplats i Brasilien för att det ska flygas till vart dom nu vill ha det... det kommer i sig bli ett äventyr. Det kommer väcka många filurer i undre världen som blir intresserade. 'Mutor och vänner som man inte litr på blir några av ingredienserna.

Nå?

Martin
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Du fattar visst inte. Dom har höga resurser för att slget lättare ska klaras. Slaget ska vara lika svårt hos alla. Dom som har högre har lättare att lyckas. Läs regelsystemet.

/Martin
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,452
Jaja...alla kan väl inte vara perfekta för att de heter Martin. /images/icons/wink.gif

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Darkfed

Veteran
Joined
27 Aug 2000
Messages
24
Location
GBG
Jag skulle be om ett svårt kast för att lyckas hitta de rätta kretsarna, någon person som tror sig känna någon annan person, etc. Resten skulle vara rent rollspelande.Kanske skulle det kräva mycket letande, mutande och smygande. För övrigt skulle rollpersonerna snart träffa civil-klädda säkerhets poliser i en fälla, ifall de snokar allt för mycket.
 
Top