Nekromanti Stravorák - Efter katastrofen, eller lite senare?

Hellmer

Veteran
Hallihallå,
jag har en fantasy värld som jag har knåpat på titt som tätt under åren och skrivit lite historier i. Nyligen bestämde jag mig för att gå tillbaka i tiden och låta rollspelet utspela sig under en tidigare era.

Sammanfattning av upplägget:
En ras bredde ut sig över hela kontinenten och höll de andra raserna som slavar. Det fanns två grader av slavar, vi kan kalla dem för de förmän och arbetare. Förmännen hade mer privilegier och var därför inte omtyckta av arbetarslavarna. Någon form av en katastrof hände som dödade alla personer som befann sig i städerna, vilket var i princip alla av den fria rasen medan större delen av slavarna bodde utanför. Det resulterade i att alla slavar märkte att de var fria. På vissa ställen började alla raser kriga mot varandra, på andra ställen stred några gemensamt mot andra och på många ställen slogs arbetarslavarna mot sina forna förmän.

Därför bildades det på några månader en mängd olika nya riken. Några få överlevare från den fria rasen lyckades även hålla kvar kontrollen på något ställe.

Nu undrar jag då om ni skulle vilja spela tätt efter katastrofen så fort alla har delat upp sig i ostadiga riken, eller om ni skulle vilja att det gick lite mer tid och isåfall hur mycket längre tid?

God45

#PrayersForBahakan
Så det är fantasy Rwanda? Yikes.

Längre tid efteråt är nog bättre. Mitt under ett folkmord är nog en för obehaglig miljö för mig att lägga en rollspels kampanj under. Om det inte är vad du är ute efter.

Hellmer

Veteran
Folkmord på vissa ställen om inte annat. Jag ändrade om min fråga då jag inte tänkte att det skulle vara under folkmord eller efter. Fast det kanske hade varit intressent, men det känns lite krångligare att få igång andra typer av spel än fly eller jaga. :gremtongue: