Tjenare!
SPOILER !!CLAWHAWK OCH UCRANE!! SPOILER
Jag var tänkt be alla er forumiter om tips, råd, åsikter, rants, relaterad inforation, idéer, tips, rants, information, ett bättre minne, mudkips... ja, vad som helst, rörande följande kampanj/äventyrs-idé
Jag var tänkt att SL:a det med enbart två spelare, dels för att det lämpar sig med två spelare och dels för att två spelare är det jag har tillgång till.
Själva idén är att låta två spelare skapa en länsherre var, det jag var tänkt köra på är två hertigar, som ligger i djup blodsfejd med varandra. Konflikten är isolerad till enbart dessa två hertigar (Jag var tänkt köra så att den nuvarande kungen är svag i det att han inte törs stoppa dem från att ta hämnd på varandra av rädsla för att hertigarna skall dra in hela tjocka släkten i stället och därmed försätta halva landet, två trekvartsfjärdedelar av hovet samt fan och hans moster i inbördeskrig, men att han faktiskt är stark nog att åtminstone förbjuda all form av deltagande från andra adliga släkten bortsett från riddare (Inte baroner) som är direkt underställda hertigarna i fråga)
Hertigdömena i fråga hade jag tänkt skulle dela en gräns, och sen var jag tänkte ge spelarna något i stil med 17 poäng att placera ut på olika värden för jordmån och mineralfyndigheter (För er som läst riddaren) tanken är att det ska mynna ut i långa kampanjer med flertalet fälstlag och slutligen en belägring för att skilja den sämre strateg-taktiker-krigaren från sitt huvud. tankar so far?
Det känns som om tanken är att mycket av ansvaret för att utveckla "storyn" sådan den är ska ligga hos spelarna själva medans jag själv mest fungerar som mediator och domare. Jag tror att det kan bli riktigt, riktigt intressant att se vad spelarna hittar på för att sabba för varandra och hur kreatvia de kan bli med resurserna. Kommer det att fokusera på spionage? Borgbyge? Fällor? Kavalleri? Tungt infanteri? Bågskyttar? Så många val...
Något som inte är tänkt är att det ska bli alltför tungt på diplomatifronten, och det skall heller inte bli allt för mycket att tänka på vad gäller handel och tillgång till soldater med tanke på folkmängden i förläningen och sådant, utan man kör med reglerna som finns i riddaren samt krigsherren, kryddat med lite hyss från SL:s sida.
En grej jag har tänkt gör i början är att låta spelarna slå var sitt turslag och den som vinner turslaget får göra ett val - Alv, Tirak, eller dvärg. Konsekvensen av slaget blir att antingen en alv, en tirak eller en dvärg söker anställning hos länsherren. Det här är bara för att jag vill kunna spela jag också, och alven, tiraken och dvärgen i fråga är rollpersoner jag spelat tidigare, alla lite egna men kanske framför allt mycket framstående inom köttandets och ledarskapets konst.
Har ni några åsikter eller tips? Kanske några kreativa hyss för att krydda det hela?
SPOILER !!CLAWHAWK OCH UCRANE!! SPOILER
Jag var tänkt be alla er forumiter om tips, råd, åsikter, rants, relaterad inforation, idéer, tips, rants, information, ett bättre minne, mudkips... ja, vad som helst, rörande följande kampanj/äventyrs-idé
Jag var tänkt att SL:a det med enbart två spelare, dels för att det lämpar sig med två spelare och dels för att två spelare är det jag har tillgång till.
Själva idén är att låta två spelare skapa en länsherre var, det jag var tänkt köra på är två hertigar, som ligger i djup blodsfejd med varandra. Konflikten är isolerad till enbart dessa två hertigar (Jag var tänkt köra så att den nuvarande kungen är svag i det att han inte törs stoppa dem från att ta hämnd på varandra av rädsla för att hertigarna skall dra in hela tjocka släkten i stället och därmed försätta halva landet, två trekvartsfjärdedelar av hovet samt fan och hans moster i inbördeskrig, men att han faktiskt är stark nog att åtminstone förbjuda all form av deltagande från andra adliga släkten bortsett från riddare (Inte baroner) som är direkt underställda hertigarna i fråga)
Hertigdömena i fråga hade jag tänkt skulle dela en gräns, och sen var jag tänkte ge spelarna något i stil med 17 poäng att placera ut på olika värden för jordmån och mineralfyndigheter (För er som läst riddaren) tanken är att det ska mynna ut i långa kampanjer med flertalet fälstlag och slutligen en belägring för att skilja den sämre strateg-taktiker-krigaren från sitt huvud. tankar so far?
Det känns som om tanken är att mycket av ansvaret för att utveckla "storyn" sådan den är ska ligga hos spelarna själva medans jag själv mest fungerar som mediator och domare. Jag tror att det kan bli riktigt, riktigt intressant att se vad spelarna hittar på för att sabba för varandra och hur kreatvia de kan bli med resurserna. Kommer det att fokusera på spionage? Borgbyge? Fällor? Kavalleri? Tungt infanteri? Bågskyttar? Så många val...
Något som inte är tänkt är att det ska bli alltför tungt på diplomatifronten, och det skall heller inte bli allt för mycket att tänka på vad gäller handel och tillgång till soldater med tanke på folkmängden i förläningen och sådant, utan man kör med reglerna som finns i riddaren samt krigsherren, kryddat med lite hyss från SL:s sida.
En grej jag har tänkt gör i början är att låta spelarna slå var sitt turslag och den som vinner turslaget får göra ett val - Alv, Tirak, eller dvärg. Konsekvensen av slaget blir att antingen en alv, en tirak eller en dvärg söker anställning hos länsherren. Det här är bara för att jag vill kunna spela jag också, och alven, tiraken och dvärgen i fråga är rollpersoner jag spelat tidigare, alla lite egna men kanske framför allt mycket framstående inom köttandets och ledarskapets konst.
Har ni några åsikter eller tips? Kanske några kreativa hyss för att krydda det hela?