glittersnus
Veteran
tjao! jag har samlat insperation lite här och där och byggs ett stridssysten. RPn har så kallad "Stridsbonus" (SB) som kan va typ mellan 10-20 och ibland mer. under en runda kan han när han slagit skadan för vapnet lägga till önskat antal SB. han ska dock spara några till sin parering där han lägger till chansen att lyckas. man använder 1T20 när man parerar så om man lägger 10 SB så får man bara en tredjedel altså 3.3 avrundat ner till 3! vad tyx???
MAGI:
jag ska skapa ett magisystem likt EONs fast lite lättare.
en trollkarl kan "alstra" element från död, liv, eld, kyla, mörker osv osv... besvärjelsen "återuppliva" kan kräva 7 element från liv. då måste RPn lyckas med 7 alstrings slag mot "Alstra Liv". lyckas han så funkar besvärjelsen och misslyckas han funkar den inte. han har även "Magipoäng" (MP). att alstra ett element kan kosta 1-5 MP. RPn har kanske 40 50 MP och när dem tar slut kan han inte trolla mer. dessa kommer tillbaka efter hand, snabbast under sömn.
---
vad tyx? skriv järna något om båda
MAGI:
jag ska skapa ett magisystem likt EONs fast lite lättare.
en trollkarl kan "alstra" element från död, liv, eld, kyla, mörker osv osv... besvärjelsen "återuppliva" kan kräva 7 element från liv. då måste RPn lyckas med 7 alstrings slag mot "Alstra Liv". lyckas han så funkar besvärjelsen och misslyckas han funkar den inte. han har även "Magipoäng" (MP). att alstra ett element kan kosta 1-5 MP. RPn har kanske 40 50 MP och när dem tar slut kan han inte trolla mer. dessa kommer tillbaka efter hand, snabbast under sömn.
---
vad tyx? skriv järna något om båda