Tekniker & Besläktade vapen!!!
Nu vet inte jag om någon annan nämnt detta, men teknikerna som finns i stridskonsterna kan BARA användas tillsammans med vapnen under moment. Jag såg i tidigare inlägg att Greymourn säger att tekniketna också kan användas med besläktade vapen till moment-vapnen, men detta är iaf så vitt jag kan minnas helt fel, besläktade vapen är bara till för att om du t.ex behöver använda ett svärd som inte ingår i din stridskonst (t.ex. om under moment finns "kortsvärd" med, men du måste i denna strid - av någon anledning - använda ett "slagsvärd"). Då kan du VÄLJA att använda din FC i stridskonsten (om nu vapnet är under besläktade vapen) istället för din FC i "Svärd", men då med en svårighetsökning på +Ob1T6 (för att simulera det faktum att du itne tränat med precis detta vapen, men likväl med ett vapen som på många sätt liknar detta... att alla svärd är någorlunda lika i användandet, med eftersom en stridskonst oftast bara tränas med ETT vapen så har man då en aning svårare att hantera andra svärd eftersom dom iaf är lite olika i balans mm).
Hoppas att budskapet i överstående text kommit fram, annars är den iaf följande: Teknikerna kan ENDAST avändas med moment-vapnen, och "besläktade"-grejen är endast där för att simulera att alla vapen av en viss typ är ganska lika, men att man INTE har tränat in teknikerna i stridskonsten med just det vapnet...
Rätta mig om jag har fel man jag är ganska säker på min sak (har alla böcker till eon2 som finns, och har läst igenom dessa många gånger, speciellt Krigarens Väg).