Jag äger In Harm's Way - Wild Blue men har inte spelat det. Som ni säger, layouten är så dålig så det gör ont att läsa skiten, men konceptet är trevligt och reglerna för flygstrid verkar riktigt roliga. Tyvärr är ju regelsystemet i övrigt bara stökigt...
Min rekommendation får nog istället gå till
GenreDiversion 3e. Systemet är snabbt och enkelt, samt extremt lätt att modifiera. Eftersom systemet är byggt för att passa allt från Fantasy till Sci-Fi så får man säga att fordonskapitlet är väl tilltaget - 12 sidor. Fordonen är regelmässigt lika detaljerade som en karaktär, och utöver vanliga 'stats' använder man sig av Gimmicks - ungefär som fördelar nackdelar som hjälper till att definiera ditt fordon. Exempelvis kan flera fordon ha samma statistik fast olika gimmicks (amfibiekapabel, energisköldar, segel, självförsörjande, vertical takeoff mm). Du kan med andra ord specifiera allt från en hästdragen kärra till en enorm rymdkryssare, och allt inom samma regelsystem.
Det bör även påpekas att GenreDiversion 3e har ett scaling-system i fyra delar - alla fordon hör storleksmässigt till en av följande; Normal, Extra, Super eller Epic, vilket kan ge för och nackdelar när fordon från olika storlekar möter varann. I strid har alltså ovan nämnda hästdragna kärra ingen direkt chans mot rymdkryssaren...
Man kan skaffa GenreDiversion 3e
här, det kostar ca 60 spänn. Systemet är enligt mig jäkligt bra, och en riktigt god investering.