Som SL när vi spelar drakar och demoner är jag ofta lite mer åt storytellinghållet och tycker därför att kampens dramatik ofta försvinner eftersom striderna tar alldeles för lång tid.
Därför undrar jag om någon har något tipz på hur man ska snabba upp spelet? Själv har jag funderat på att ta bort själva pareringen och ersätta den med denna variant:
För varje vapenfärdighet man har får man ett parervärde som har värdet FV/2. Det värdet dras från motståndarens CL vid anfall.
Ex: Sir Glen som har FV 16 i bredsvärd anfaller en Orch med FV 13 i kortsvärd. Orchen får därför parervärde 7 (13/2 avrunda uppåt). Sir Glens CL blir alltså 9 (16-7) om inga andra modifikationer förekommer.
Ovanstående har dock aldrig testats i praktiken. Men vad säger ni? Finns det än bättre lösning? Jag vet inte heller hur jag ska göra med sköldar... de kanske får ett permanent parervärde och så tar jag bort sköldfärdigheten överhuvudtaget.
Därför undrar jag om någon har något tipz på hur man ska snabba upp spelet? Själv har jag funderat på att ta bort själva pareringen och ersätta den med denna variant:
För varje vapenfärdighet man har får man ett parervärde som har värdet FV/2. Det värdet dras från motståndarens CL vid anfall.
Ex: Sir Glen som har FV 16 i bredsvärd anfaller en Orch med FV 13 i kortsvärd. Orchen får därför parervärde 7 (13/2 avrunda uppåt). Sir Glens CL blir alltså 9 (16-7) om inga andra modifikationer förekommer.
Ovanstående har dock aldrig testats i praktiken. Men vad säger ni? Finns det än bättre lösning? Jag vet inte heller hur jag ska göra med sköldar... de kanske får ett permanent parervärde och så tar jag bort sköldfärdigheten överhuvudtaget.