Jag är på jakt efter ett stridssystem. Det som jag vill ha är ett system som stödjer (förhållandevis) långa strider men som ger stöd för att dessa skall vara varierade och inte bli tråkiga tennismatcher.
Systemet bör inte vara vidare dödligt. Inte Neotech alltså.
Systemet är i första hand fokuserat på närstrid, avståndsstrid är underordnat.
Mängden tärningar och rullande är sekundärt, huvudsaken är att spelaren känner att det är varierat och att de val denne gör spelar roll. Mao så är det viktigare att det är kul än slimmat även om jag gillar slimmat.
Jag ser gärna ett speligt system och skulle gärna vilja ha ett system som möjliggör att man drar nytta av omgivningen i stil med att använda pelare som skydd eller reflektera solen i vapnet. Men detta är helt underordnat det övriga som jag skrivit.
Har ni något bra system åt mig? Beskriv gärna lite om varför just det systemet är bra.
Systemet bör inte vara vidare dödligt. Inte Neotech alltså.
Systemet är i första hand fokuserat på närstrid, avståndsstrid är underordnat.
Mängden tärningar och rullande är sekundärt, huvudsaken är att spelaren känner att det är varierat och att de val denne gör spelar roll. Mao så är det viktigare att det är kul än slimmat även om jag gillar slimmat.
Jag ser gärna ett speligt system och skulle gärna vilja ha ett system som möjliggör att man drar nytta av omgivningen i stil med att använda pelare som skydd eller reflektera solen i vapnet. Men detta är helt underordnat det övriga som jag skrivit.
Har ni något bra system åt mig? Beskriv gärna lite om varför just det systemet är bra.