Nekromanti Stridsreglerna är på 3 sidor

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag har fått för mig att jag läst någonstans att Eons stridsregler är på tre sidor totalt. Jag kan inte riktigt få det att stämma och undrar hur många sidor de egentligen är på. Vad motsvarar det ca i 12 pt times new roman på a4 sidor?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tack... det såg ut att va på en 60 sidor i layoutade form med skador och läkning och sånt. kändes bra att lyckats banta mina 270 sidor till 64 i Word och ca 30 kanske i layoutad form. (Rena regler uppgår kanske till 20-25). Intressant att jämföra då jag inte har en aning om hur pass mycket jag låg på förhållandevis sätt. Kul sida btw.

Big Marco

Läskig
I Eons fall kan man (kunde man?) räkna med att en typisk sida upptog ca 3500 tkn, så där följer Word och layout varandra oftast ganska nära. Att en layout alltid minskar sidantalet är inte en sanning, det beror väldigt mycket på layoutens mallar. Layouten i Neotech v2 exempelvis rymde få tkn per sida. I Noir rymmer en genomsnittslig sida ca 6000 tkn. (Utdrag finns här: http://www.noir.nu/content/view/61/32/ )

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Kollade i Mutant UA iogår och de låg på ca 6000. Om jag nu får nån att sätta mina regler nångång (för jag tror aldrig jag kommer hinna) så hoppas jag krympa boken till hälften. Få sidor och roliga regler är bra mat!