Nekromanti Stridssystem till mitt lilla system...

Organ

Out of time, out of mind
Det är kanske därför Omega aldrig blir klart - min smak förändras och systemet genomgår därför ständig metamorfos.
Ett alltför vanligt problem för hemmaknåpare, jag lider av samma sak. Vad du dock skulle kunna göra är att du, istället för att jaga "den ultimata versionen av omega-systemet", gör flera versioner av det. En version för varje smak, lite beroende på vad du skulle vilja spela för tillfället. Då får du dessutom tillfredställelsen av att i alla fall bli klar med delmål. ("Jaha, då var Action-versionen av Omega klart. Det är bara att plocka fram ifall jag vill köra actionspel nån gång.")

/Anders

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ett alltför vanligt problem för hemmaknåpare, jag lider av samma sak. Vad du dock skulle kunna göra är att du, istället för att jaga "den ultimata versionen av omega-systemet", gör flera versioner av det. En version för varje smak, lite beroende på vad du skulle vilja spela för tillfället. Då får du dessutom tillfredställelsen av att i alla fall bli klar med delmål. ("Jaha, då var Action-versionen av Omega klart. Det är bara att plocka fram ifall jag vill köra actionspel nån gång.")
Det är jud et jag gör =)

Omega 3.0 är en "grund" för resten att stå på - allt kan bytas ut, allt är flexibelt. Sålunda kan jag ha olika stridssystem, olika karaktärsskaparsystem, olika allt - och det är fortfarande omega.

Rickard

Urverk speldesign
Den är väl vettig :) [NT]

/Han som visserligen har något emot defensivt skrivande (det här finns i andra rollspel, men inte här)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Den är väl vettig :) [NT]

/Han som visserligen har något emot defensivt skrivande (det här finns i rollspel, men inte här)
Utveckla gärna. Jag är själv inte helt nöjd med texten, även om jag känner mig lite "hemmablind" och inkapabel att peka på vad som faktiskt inte ser rätt ut...