Reddragon
Veteran
Hej jo jag undrar...
Mitt stridssystem är baserat på D10:or och %.
Är det vanligt???
T.ex.
Gaiga (min dinosaurie), blir attackerad av en Mini-kuvan.
SL: Vad gör du?
Gaiga: Väntar tills han attackerar och attackerar honom då...
SL: "slår 1D10 och testar den mot min hastighet (eftersom mini-kuvaner attackerar med sin hatighet)"
SL: Han träffar och gör...(slår 1D10, som hamnar på 4)...okey 4 skada på ... halsen ...
Gaiga: vilken tur att jag har 5 i Tålighet, medans "Fågeln" bara har 2 i styrka... det blir bara halv skada på min hals!!!
SL: Okey då har du 21% i skada på halsen och blir därför långsammare... -1 i hast...
Gaiga: blääääää!
SL: nu blir det din tur att slå...
Gaiga: Yeah!!!, Jag använder klösa och får därför 3 stycken Styrka 3 attacker !!! (Slår 3D10, två 3:or och en 10:a)
Minikuvan: Flämt! en KritikalHit!!!
Gaiga: Hahahaha det blir 4 tärningar!!! (sty 3 mot tål 2 blir 2 attacker och i och med att det var kritikalhit så blir det dubbelt upp)
Gaiga: "Slår 4D10, en 3:a, en 7:a och två 8:or"
Hahaha det blir 26% skada och då hamnar den under 50%...i alla fall vad jag tror...
SL: ja det stämmer och den är därför för skadad för att kunna flyga!!!
Gaiga:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Mini-kuvan: SNYFT!!!
Det var allt för den här gången!!!
Mitt stridssystem är baserat på D10:or och %.
Är det vanligt???
T.ex.
Gaiga (min dinosaurie), blir attackerad av en Mini-kuvan.
SL: Vad gör du?
Gaiga: Väntar tills han attackerar och attackerar honom då...
SL: "slår 1D10 och testar den mot min hastighet (eftersom mini-kuvaner attackerar med sin hatighet)"
SL: Han träffar och gör...(slår 1D10, som hamnar på 4)...okey 4 skada på ... halsen ...
Gaiga: vilken tur att jag har 5 i Tålighet, medans "Fågeln" bara har 2 i styrka... det blir bara halv skada på min hals!!!
SL: Okey då har du 21% i skada på halsen och blir därför långsammare... -1 i hast...
Gaiga: blääääää!
SL: nu blir det din tur att slå...
Gaiga: Yeah!!!, Jag använder klösa och får därför 3 stycken Styrka 3 attacker !!! (Slår 3D10, två 3:or och en 10:a)
Minikuvan: Flämt! en KritikalHit!!!
Gaiga: Hahahaha det blir 4 tärningar!!! (sty 3 mot tål 2 blir 2 attacker och i och med att det var kritikalhit så blir det dubbelt upp)
Gaiga: "Slår 4D10, en 3:a, en 7:a och två 8:or"
Hahaha det blir 26% skada och då hamnar den under 50%...i alla fall vad jag tror...
SL: ja det stämmer och den är därför för skadad för att kunna flyga!!!
Gaiga:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Mini-kuvan: SNYFT!!!
Det var allt för den här gången!!!