Leende guldskumna ögon...
"Men min tanke ligger i riktningen av ett kort spel där man får vissa typer av gardes och angrepps kort. Vissa kort för nybörjare, tränade, veteraner och mästare. Det är olika svårt/lätt att gå vidare från ett kort till ett annat beroende på från vilket kort man kommer och vad motspelaren lägger ut. Båda spelar ut korten samtidigt. Resultatet sker samtidigt."
Låter skitsmart! Jag har klurat och klurat sedan våra gamla diskussioner och kommit på många småsmarta prylar, men din idé låter ju både verklighetstrogen (tja, jag litar på dig iaf) samt spelmekaniskt fungerande och praktiskt genomförbart. Kommer du på något konkret så tittar jag gärna och hjälper till på de eventuella sätt jag kan.
"Ett problem med detta är att detta system kommer att bero mer på spelaren sicklighet att hantera sina kort än rollkaraktärens förmåga. Men det kanske även den mest rabiate friformaren kan stå ut med om det är kul"
Friformarna kommer nog gilla det, jag tror egentligen att småkillarna som vill spela med superbarbarer blir de största förlorarna med ett sådant spelsystem.
/Rising