The Bomb
OK, det har ar en rent overjavla bra ide till ett samurajspel. Verkligen.
En bunt forslag:
The specialty of the Saotome School of Anything-Goes Martial Arts is midair grappling!
Som Vindhand skriver, lage ar en bra grej. Da kan man dels gora tekniker som funkar apbra men under valdigt specifika omstandigheter, och dels far man in mer variation. Lyssna pa Vindhand.
So...You, too, have trained under Master Hikigi! Excellent!
Det borde ga fler an tre tekniker pa en skola, sa stilarna blir lite mer renodlade. Da kan man ha bade den vandrande svardsmastaren som studerat under manga mastare och den gamle eremiten som utvecklat sin stil i bergen under artionden.
Jag ser garna en sorts tradstruktur dar man inte kan anvanda vissa tekniker utan att forst ha lart sig vissa andra, ocksa, men det ar mest en eftergift att realismen sa om det visar sig for krangligt bor det nog kastas ut genom fonstret.
But can you handle...the Inverse Dragon Wind?!?
Gor en bunt grundtekniker som har ganska breda anvandningsomraden och ar lite halvbeige sadar - anvandbara om man inte har nagot battre. Gor sedan resten av teknikerna mer specifika men battre nar de val funkar, skalande sa att de tekniker som ar mest effektiva i ett visst lage ar totalt oanvandbara utom i just det laget. Namnlos tiostegsteknik i Hero t.ex. Pa sa vis far man mojlighet att samla pa sig massor av tekniker utan att systemet blir helt bungo och man sjalv oovervinnelig. Dessutom far det som fordel att den otranade kanonmaten har bleka och ointressanta tekniker, medan mastarnas ar fargsprakande, individuella grejer.
Ah, och man borde fa ha alla sina tekniker till hands jamt ocksa. Kan man en teknik sa kan man den ju, liksom. Kommer man in i ratt lage ar det bara att ladda pa, annars blir det ju fanigt. "Na, du kan inte anvanda Svalflyktshugget just den har gangen, du har glomt det."
Fast nu kanske jag glider over i for mycket realism igen. Struntsamma, det ar ju bara B-iga span anda.
/Feliath - vill spela Kojiro
OK, det har ar en rent overjavla bra ide till ett samurajspel. Verkligen.
En bunt forslag:
The specialty of the Saotome School of Anything-Goes Martial Arts is midair grappling!
Som Vindhand skriver, lage ar en bra grej. Da kan man dels gora tekniker som funkar apbra men under valdigt specifika omstandigheter, och dels far man in mer variation. Lyssna pa Vindhand.
So...You, too, have trained under Master Hikigi! Excellent!
Det borde ga fler an tre tekniker pa en skola, sa stilarna blir lite mer renodlade. Da kan man ha bade den vandrande svardsmastaren som studerat under manga mastare och den gamle eremiten som utvecklat sin stil i bergen under artionden.
Jag ser garna en sorts tradstruktur dar man inte kan anvanda vissa tekniker utan att forst ha lart sig vissa andra, ocksa, men det ar mest en eftergift att realismen sa om det visar sig for krangligt bor det nog kastas ut genom fonstret.
But can you handle...the Inverse Dragon Wind?!?
Gor en bunt grundtekniker som har ganska breda anvandningsomraden och ar lite halvbeige sadar - anvandbara om man inte har nagot battre. Gor sedan resten av teknikerna mer specifika men battre nar de val funkar, skalande sa att de tekniker som ar mest effektiva i ett visst lage ar totalt oanvandbara utom i just det laget. Namnlos tiostegsteknik i Hero t.ex. Pa sa vis far man mojlighet att samla pa sig massor av tekniker utan att systemet blir helt bungo och man sjalv oovervinnelig. Dessutom far det som fordel att den otranade kanonmaten har bleka och ointressanta tekniker, medan mastarnas ar fargsprakande, individuella grejer.
Ah, och man borde fa ha alla sina tekniker till hands jamt ocksa. Kan man en teknik sa kan man den ju, liksom. Kommer man in i ratt lage ar det bara att ladda pa, annars blir det ju fanigt. "Na, du kan inte anvanda Svalflyktshugget just den har gangen, du har glomt det."
Fast nu kanske jag glider over i for mycket realism igen. Struntsamma, det ar ju bara B-iga span anda.
/Feliath - vill spela Kojiro