NeoTech Stridsunderstöd?

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
701
Location
Göborg
En av rollpersonerna letar efter sin lillasyster Lizzza#97 och tagit de andra avatarerna till hjälp, äventyret har precis börjat och de har fått fram att Lizzza#97 häromåret hängde med ett oggiegäng 88Fuck. De har precis gått fram till restaurangbordet där sex oogies hänger med sin syko och väntar på att kvällen skall börja.

Jag har två frågor til forumet: Hur många repliker tror ni sykon hinner med innan avatarerna går maximalt ultra eftersom tre av fyra avatarer har #KortStubin? Är det någon som har loggat ett lager med formulär för foos så admin slipper få psykbryt? Jag har hittat paketet på Helmgasts lager.
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,482
Rekommendationen just nu är ju att använda de förenklade reglerna för skador på foos. Ska finnas på s. 239 i System. Ett tips är att vara köra hardcore-slag med ökande svårighet för varje gång snubben är jobbig.

Jag ska kolla med de andra som jobbar med Neotech om det finns något foo-formulär 👍
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
701
Location
Göborg
Foos hanteras väl likadant som avatarerna? Jag såg inga förenklade regler för att hantera foos eller har jag missat någon sida? Det betyder i så fall att de två första sidorna i rollformuläret är lika relevanta för foos som för avatarer? Hur gör ni andra?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
740
Hej! Se denna som en inofficiell beta-version tillsvidare! :)
Tar gärna emot feedback och eventuella funna fel.

Edit: Vi kör sällan de "förenklade reglerna för skador på människor" som Franz nämner, men det är för att vi kör över Foundry VTT så vi har lite hjälp av vektyget att hålla reda på alla Foo's och deras skador.
Ibland använder vi dock de reglerna om det är ovanligt många "dussin-foo's" och striden inte bedöms särskilt viktig.
 

Attachments

Last edited:

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
701
Location
Göborg
Nu har jag dels hittat de förenklade reglerna (tänkte lite snett och mindes inte att @Franz gav en sidhänvisning) och dels tittat på det nya formuläret. Jag tror jag kommer testa de förenklade reglerna eftersom de är sju ur 88Fuck men sykon kommer jag nog använda formuläret på. Verkligen tack för formuläret! Jag kommer handskas ansvarsfullt med det.

Det roliga är att om de spöar upp 88Fuck kommer de inte få en ledtråd eller två till var Lizzza#97 är… Får se hur mycket #Zen de har om ett par veckor när det är dags igen… 😈
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,482
Vad bra att det verkar lösa sig! 🙂 Hoppas att ni får fortsatt roligt med spelandet!! Ni verkar verkligen vara igång med en awesome kampanj!!
 
Top