Man skulle ju kunna försöka se om det finns forumiter runt om i sverige som skulle kunna tänka sig att ställa upp som "värdar" om andra forumiter kom förbi och understödja en soffsurfning som jag hade stor glädje av förra sommaren. Framförallt tror jag att det som hindrar från att vi träffas oftare är just avstånd. Jag ska försöka ta mig till SävCon igen i år men det är ju dölångt och ganska dyrt att åka till Umeå från Linkan.
Men om det finns en bas med forumiter som kan ställa upp med sovplatser tror jag att det lite per automatik skulle främja att folk åkte runt i landet. När jag åkte till Göteborg i somras så drog vi ju ihop en forumsöl mest för att jag kom dit och det plötsligt fanns en anledning att träffas utanför det rena spelmötet.
Någon form av sponsring tänker jag dessutom är en god idé med tanke på att många, framförallt de yngre, forumiterna studerar och kanske inte har så himla mycket pengar på fickan. Jag skulle också kunna se någon form av "fadderskap" växa fram om våra yngre fourmiter flyttar runt i sverige för att tex plugga och någon på plats i aktuell stad/ort går ut som kontaktperson och tar på sig lite guidande kamratskap.
Det hade jag tyckt varit kul när jag kom till Linköping för att plugga, om jag då hade varit medlem här vill säga.
Oj, vad jag svamlar. Hoppas ni fick ut något av det här.
Artiklar... Ja, varför inte, eller starta en blogg dit folk får skicka texter så postar vi upp dem där. Så kan vi länka bloggen under föreningsforumet och under "Bloggar". En WRNU-blogg.