Jag har inte riktigt tid med det här nu, man jag har läst igenom hela den här tråden idag.
Jag är inte säker på att jag kan logga in så ofta den närmaste tiden så håll tillgodo med nedanstående.
1. Logga: jag stödjer förslaget att vi ger Dante fria händer.
2. Rollspelsdraken: krank och Vimes har sammanfattat läget väl.
Jag föreslår att styrelsen överlåter till arbetsgruppen att lösa problemen.
Den viktigaste frågan är egentligen om vi ska ha samma arbetsgrupp till nästa år?
Ställer alla i arbetsgruppen (anth/Vimes/Magnus Seter) upp för ett år till?
Ska arbetsgruppen vara större/mindre?
Mitt förslag är att vi fortsätter med samma arbetsgrupp om samtliga ställer upp (jag ställer upp).
3. Stadgarna
Har inga åsikter i frågan förutom att jag inte har tid just nu att sitta i fler arbetsgrupper.
Om det finns frivilliga som vill sitta i en arbetsgrupp för att se över stadgarna så föreslår jag att vi bildar en arbetsgrupp. Finns det frivilliga?
Om styrelsen rekommenderar att stadgarna ska lämnas oförändrade så är det helt enkelt vad vi meddelar på nästa årsmöte.
4. Höst-Dancon
Som krank sagt ser det ut att bli i Haninge i Augusti.
Det som är mest oklart just är faktiskt i vems namn konventet ska arrangeras.
Den nuvarande arbetsgruppen är en sammanslagning av två grupper: en WRNU-grupp och en fristående grupp utanför WRNU, och det är den fristående gruppen som hittat lokalen, därför är det inte säkert att WRNU kommer att stå som arrangör.
krank, du är också insatt så du kan fylla på med mer info.
Största skillnaden jämfört med DanCon är att vi nu HYR en lokal och det kostar PENGAR, vilket också betyder att inträde på konventet kommer att kosta pengar.
Viktiga frågor blir:
- vem betalar om konventet går back?
- vem får pengarna om konventet går plus?
5. Tryckhjälp
Som jag förstått det är det föreningsmedlemmar som vill kunna ha affisher/flyers på konvent (för att kunna visa att det är WRNU-arr) och WRNU-knappar/pins så man snabbt och enkelt hittar andra forumiter (detta är givetvis också knutet till punkt 1, ny logo).
Jag tror även att det kan finnas intresse för tröjtryck med avatarer.
Tyvärr har jag inte så mycket koll på tryckbranschen.
6. Ekonomi: jag och Magnus Seter har inte lämnat över fakturor till Solve ännu. Vi har en faktura för Bergtings diplom och en faktura för drakarna (har inte siffrorna i huvudet men utläggen understiger 1500 kr och föreningens kassa överstiger 2000 kr).