Re: Teori vs fakta
Personligentcker jag att Skuggvärlden inte emotsäger något som Neogames har skrivit i sina tidigare utgivelser MEN sättet som
skuggvärlden visade sig vara i L&H gör att jag måste omvärdera några av mina förhastade slutsatser OM och NÄR jag kommer att
använda mig av L&H... Alternativt så kör jag helt enkelt med MIN version av Skuggvärden då det funkar lika bra för mig....
Personligen så tycker jag att världens skapelse och annat förenklar mycket av magireglerna. Allt är så simpelt. Allt ska vara avancerat som fan och ha mycket goda grunder. L&H påminner mig om något som man kan sluddra ihop när man spelat Eon i 2 veckor. Legenderna om eterskepp påminner mig om transformers, och det är inte riktigt så jag såg det hela. Alvernas förbannelses förklaring är KASS.
Uppenbart så har DU läst en hel annan L&H och Magi regler än vad JAG har gjort.
Inget i Eon magi regler blir förstörda av det som står i L&H tvärt om många av de kraftiga magiska föremålen har och är påverkade
av GUDAR som kan göra saker UTANFÖR de normala begräsningarna.
Exempel på det är DRAKARNA som kan göra FLÄTOR av magin vilket det står är ett EFFEKTIVARE sätt med större effekt per
filament.
Så Då det redan står i magin boken att det finns undantag ifrån de normala magiska begränsningarna och då det står att Teotropi
och Daimontropi varelser kan skapa saker som är otroligt mycket mäktigare än vad magiker klarar av se bara på några av de prylar
en PRÄST kan få sina händer på.. ( de heliga relikerna för vissa religioner är ganska ybber )
Har jag klagat på de ubervapen som finns? Nepp, eftersom mina spelare inte kommer att få tag på dem om de inte får kämpa som faen för dem.
Och då jag har pratat med Krille och andra från neogames på nätet och genom chatt sidor och lyckats få tips och ledtrådar ifrån
dom LÅÅNGT innan L&H ens var på VÄG ut eller påväg att skrivas. Så vet jag att majoriteten av det som står i L&H klart verkar
vara en del av Mundana historia som Neogames har tänkt ut LÅNGT i förväg.
Skulle den bli bättre för att de tänkt på den? Nepp, den suger bappe lika hårt. Legender och hemligheter är en jäkla hjältedikt från David Eddings. Det finns goda och det finns onda. Kom inte och säg att det inte finns någon ondska, för det finns det. Hela boken handlar om hjältar som slåss mot skurkar. Jäkla skit.
Tänk på silver LÄS vad som står inte vad DU ogillar..
Ska jag klaga på det jag gillar eller vad menar du? Det jag ogillar klagar jag på. Tycker det är normalast.