Fler tips
History Of The World - Enkla regler men är häftigt visuellt och man har alltid chans att komma tillbaka. Passar dock bäst på 6 deltagare.
Britannia - Som nämndes tidigare är ett riktigt bra spel för 4 personer. Dock skulle jag inte vilja kalla det enkelt. Det är en hel del att hålla koll på.
Vikingatid - Det är inte balanserat för fem öre men möjligheten att plundra hela Europa från öster till väster och grunda enorma vikingariken i österled uppväger det mesta.
Illuminati - Ett trevligt spel att spela med folk du inte litar på.
Junta - Samma kommentar som ovan
Reglerna är visserligen inte de bästa med det uppvägs av en hel del humor.
Kremlin - Riktigt bra spel som kan vara svårt att lägga vantarna på. Målet är att ta kontroll över högsta Sovjet. Skicka dina motståndare till Gulag eller placera dem som idrottminister. När du är tillräckligt gammal och sjuk kan du få bli parti chef. Lider lite av att om man har otur kan det skita sig ganska snabbt men eftersom det går snabbt att spela så är det bara att köra ett till parti.
Puerto Rico - Extremt bra spel för 4-5 spelare (möjligtvis det bästa). Dock har jag aldrigt fått koll på vilken strategi man ska använda och förlorar jämt. Ändå tycker jag att det är riktigt bra, säger en del om spelet
War of the Ring - Förra årets bästa spel. Fungerar dock bäst på 2.
Fluxx - Ett totalt kaotiskt kortspel där reglerna ändras hela tiden och det till en början verkar som om det är bara slumpen som styr. Tills man upptäcker att det är nästan alltid samma personer som vinner... Tar mellan 5 och 30 minuter att spela så det är en utmärkt filler.