Nekromanti Sugen på ny fantasy/scifi/liknande-littreatur...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Sugen på ny fantasy/scifi/liknande-littreatur.

Senast jag hrde något var det tidig vår 2007 som gällde ,dessvärre. jag hade också hoppats på hösten, men uppenbarligen tar saker mer tid än de borde. Nåja, det har ju varit betydlgit värre än ett års väntan...

Balderk

Swashbuckler
Re: Sugen på ny fantasy/scifi/liknande-littreatur.

Ja, det kan man lugnt säga att det har varit. Jaja, bättre lite sent än att ett slarvjobb.

Jaggernaut

Hero
Re: Steven Erikson

Kontentan blir, eh, läs inte böckerna. Än. Dumt tips.

Fast man måste ändå läsa dem för de är ruggigt bra, så är det bara.

Femte boken var lite underlig då den inte hade så mycket att göra med de andra (än i alla fall) och det var nästan ingen med från föregående böcker och det utspelar sig i ett annat land och helt plötsligt blev det "The Holds" istället för "The Deck of Dragon" och alltihopa...Hmm vet inte varför jag nämnde detta det bara poppade ur mig.

Har du läst de två fristående böckerna om Bauchelain och Korbal Broach (figurerar för första gången i tredje boken tror jag). Har skaffat dem inte haft tid att läsa dem än. Skyndade mig att skaffa dem sedan jag läste någonstans att de bara skulle ges ut i begränsade ex (vet dock ej om det stämmer men vågar inte chansa).

/Jaggernaut - pratar på

Johan K

Gammal & dryg
Re: Han Robert Jordan...

Mmkay !
tackar för det tippset åxå. Ska hålla ögonen öppna efter det åxå.

/ Johan K, som börjar bli riktigt läs-sugen igen !

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Roger Zelazny

Undvikit boklådor under 90-talet? Tillsammans med Eddings och Jordan, förmodligen den mest lätthittade fantasyförfattaren. Då iaf.
Jag vet inte vilken planet du bor på, men här på Jorden har Skuggornas herre inte funnits att köpa på svenska på 30 år.

Dewil