Nekromanti Sunari-problem

sassa

Veteran
Hej på er alla!
Jag, och min spelgrupp, har funderat över ett problem alla alver i Sunariskogen borde ställas inför. Vad livnär sig alla miljoner alver på inne i en skog? Äter dom löv, bark?
Och hur får dom plats?

Boboliwsy

Warrior
Det är en stor skog...
och de har städer inne i skogen.
Troligen odlar de en massa mat... och antagligen används en del magi för detta ändamål.
Plats får de nog, städerna har säkert lite hus uppe i stora träd samt en del höga byggnader på marken.

//Boboliwsy - trött och hungrig efter att ha suttit i skolan och spelat Civ 3 alldeles för länge...

Lycan

Hero
Det finns gott om plats i Sunari - finns det hjärterum finns det stjärterum.

Näringen är ju då ett större problem ja. Mig veterligen har det inte funnits några större mänskliga kulturer bosatta uteslutande i en stor skog att dra paralleller till. Eftersom de förklaringar som tillhandahålls av Neogames är dåliga som bäst får man helt enkelt se till att använda sin egen fantastiska kreativitet.

Jag har några förslag:

1. Soylent Green is elves!
2. Alver har fyra magar och idisslar löv.
3. Eftersom alla sanarialver är skickliga magiker till yrket kan alvernas huvudsakliga näringsintag vara den där ta-bort-utmattnings-effekten.
4. Mycket importerad mat... ööhh...
5. Odlingar i trädkronorna?

Också det tristaste förslaget:

6. Eftersom Mundanakartan är i så stort format ser man inte de tusentals områden med odlingsbar, icke skogbeklädd, jord som finns utspridd genom hela Sunariskogen.

- Lycan

Thisms huvudnäring är jordbruk och skogsbruk. Kyrias är jordbruk, hantverk och underhållning. Héneas är jakt o samlande. Sanaris är politik och magi. Så de finns alltså jordbruk :gremlaugh:

Thism o kyria kan ju odla utanför skogen också med tanke på att de bor i kanterna

sassa

Veteran
Bra förklaringar (förklaringar i alla fall) NT

NT = No Text (Ingen text)

123_dup1

Veteran
Dom har faktiskt ofta trevåningshus bara uppe i träden och det här med jordburket så odlar Thism och Kirya i träden och runt sieriträden(som slår utt alla träd omkring sig).
Dessutom jagar Thism gjärna.

Mitt svar:
studera Alver förbanelsens folk nogare.