Nekromanti Super Bowl!

Hunk

Hero
I morgon kväll drar slutspelet igång. Jag kommer såklart att sitta klistrad framför TV:n (åtminstone under Packers matcher). Men jag har varit dålig på att följa årets NFL-säsong (framför allt har jag usel koll på AFC-lagen). Så vilket lag tror ni kommer att vinna Super Bowl?

(en polare som har bättre koll på football än jag säger att 49ers kommer att vinna, men det säger han varje år, så det vågar jag inte riktigt lita på)

tull

Hero
Hunk said:
(en polare som har bättre koll på football än jag säger att 49ers kommer att vinna, men det säger han varje år, så det vågar jag inte riktigt lita på)

Klart det blir! :gremlaugh:

/49ers fan.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Var är skålen? Här förväntar jag mig att bevittna en spännande utställning av vacker porslin och fina silverarbeten och så får jag se ett gäng grova karlar som grymtar obegripligheter och springer runt som yra höns. Falsk marknadsföring på min ära!

Hunk

Hero
Pärsson said:
Hunk said:
Klart det blir! :gremlaugh:
Jag hoppas ju såklart på Packers och det borde alla rollspelare göra eftersom Frank Mentzer* (den enda nu levande huvudförfattaren till någon av D&D:s klassiska grundböcker/-boxar) håller på dem och att Green Bay den NFL-stad som ligger närmast Lake Geneva. Tyvärr tror jag att deras defence är för svagt :gremfrown:. Men Aaron Rodgers är grym, så deras matcher lär i alla fall bli de mest underhållande.

* Ja, ja, alla vet att Gary Gygax höll på Bears, men han brukade hålla på Packers när, likt i år, Bears inte gick till slutspel

Hunk

Hero
Pärsson said:
kommer du titta? Via stream?
Japp, den matchen kan jag inte missa, även om det känns väldigt nervöst... Mot Vikings kändes det som Packers hade övertaget (framför allt vid matchstart Vikings fick spela med Webb som QB). Mot 49ers är min känsla att Packers kommer att få det svårt. Även om Rodgers skulle lyckas få ingång ett fantastiskt passningsspel (vilket han inte behövde mot Vikings), så tvivlar jag på att Packers defensiv kommer att klara av motståndet. Men jag hoppas såklart!

Jag är dock så gammaldags att jag tittar på NFL-matcherna på vanlig hederlig TV :gremsmile:.

tull

Hero
Hunk said:
Pärsson said:
Japp, den matchen kan jag inte missa, även om det känns väldigt nervöst... Mot Vikings kändes det som Packers hade övertaget (framför allt vid matchstart Vikings fick spela med Webb som QB). Mot 49ers är min känsla att Packers kommer att få det svårt. Även om Rodgers skulle lyckas få ingång ett fantastiskt passningsspel (vilket han inte behövde mot Vikings), så tvivlar jag på att Packers defensiv kommer att klara av motståndet. Men jag hoppas såklart!

Jag är dock så gammaldags att jag tittar på NFL-matcherna på vanlig hederlig TV :gremsmile:.
Mig veterligen finns det ingen svensk kanal som har rättigheterna att sända. Eller har du tillgång till de amerikanska kanalerna?

Hunk

Hero
Pärsson said:
Hunk said:
Pärsson said:

Mig veterligen finns det ingen svensk kanal som har rättigheterna att sända. Eller har du tillgång till de amerikanska kanalerna?
TV10 visar alla matcher i slutspelet. De har visat 2-4 matcher i veckan både den här och förra hösten. Har man parabol kan man nog också se dem på Viasat Sport HD, men jag har bara tillgång till marknätet.

http://www.tv10.se/h%C3%A4r-%C3%A4r-veckans-nfl-matcher-p%C3%A5-tv10

Erik_N

Warrior
Såsom före detta Denverbo är jag förpliktad att hålla på Broncos, och med Peyton Manning kan det bara gå bra.