Nekromanti super gubbe!!!

Rickard

Urverk speldesign
"Jag har en liten fråga, än hur jag gör blir mina RP super mega gubbar, är detta bra tecken eller ett dåligt"
I vad blir din gubbe supermegabra? På vilket sätt är denne supermegabra? Är rollpersonen överlägset de andra spelarnas gubbar, eller vad?

~Tycker [color:\\"green\\"]Han[/color] fått för lite information

Kwarzim

Veteran
I vad blir din gubbe supermegabra?

Grundattributen

Är rollpersonen överlägset de andra spelarnas gubbar, eller vad?

Nästan det finns en till med problemet i gruppen

I vad blir din gubbe supermegabra?

Grundattributen
Isåfall är det väl ingen större fara, så länge du inte fuskat. Om du vill kan ju köra efter principen "sänk två, höj en" tills du får han så dålig du vill.
Men om färdighetsvärdena i övrigt inte skiljer, borde det ju vara helt okej.

/Black Dwarf, tror det iaf.

Balderk

Swashbuckler
Re: En röd hårig flicka [OT]

Det där var ju viktigt att anmärka på! Alla som läste inlägget förstod nog vad han menade!

/Jonas, gillar inte när folk påpekar dumma saker som sär()skrivningar :gremwink:
Dessutom en mästare på dem själv... hehe... dummasaker kanske det heter.... :gremlaugh: eller inte...

Man Mountainman

Storsvagåret
Ärligt talat tycker jag det är skoj att spela oberoende av hur bra rollperson man har. Det är när kvaliteten på ens rollperson börjar påverka andra aspekter av spelandet, som till exempel hur pass delaktig man får vara, som det börjar bli tråkigt.

Rickard

Urverk speldesign
Jamen var det bara grundattributen spelar det väl ingen roll? Trodde att det var något allvarligt här.. Jag antar av ordet attribut att ni spelar Eon så då slumpas ju grundegenskaperna fram.. Det är ju bara flyt att du råkar få en "bra" gubbe.. Varför jag sätter "bra" inom parantes är för att grundegenskaperna har inte så mycket med hur bra gubben blir.. Visst, grundskadan och färdigheterna blir lite bättre, men det är ju inte hela världen..

Det hade varit värre om du hade valt saker ur bakgrundstabellerna eller utnyttjat kryphål som ingen annan visste om bara för att få gubben bättre..

~Själv opt:ar [color:\\"green\\"]Han[/color] sina gubbar och det mest för att det känns så dumt att medvetet göra sin gubbe sämre