Nekromanti Super mäktig?

Kenzui

Warrior
vad ska man göra om man själv tycker att en karaktär bara mossar allt och alla? dessutom gillar sl det! han vill tex att han ska krossa alla alver i hela mundana (han e dvärg)???? hjälp plz :gremconfused:

Foggmock

Myrmidon
Jag säger rocka på! Om du inte lyckas ha ihjäl alla alver garanterar jag att du kommer ha skoj under tiden.

Tycker du inte att det är skoj, säg det till din SL och be att få göra en ny karaktär, eller gör något korkat så att han dör (dvärgen, inte din SL) så att du måste göra en ny.

Lycka till!

DreadTom

Veteran
"vad ska man göra om man själv tycker att en karaktär bara mossar allt och alla?"

Låt din karaktär få moraliska betänkligheter! Börja avsky sig själv för att han dödar så många som egentligen inte förtjänade det typ... Så att din RP tycker han måste botgöra genom att göra goda gärningar i framtiden, söka upp svaga och beskydda dem och sånt.

Medicineman

Veteran
tja du... jag antar att karaktären inte är din egen.....

det lättaste är väl att informera SL om vad din synpunkt är på det hela

Ackerfors

Alas, your rapids!
De super väl som alla andra...

Förlåt, för rubriken. :gremblush:

Nu ska jag försöka hjälpa dig att svara på din fråga. Du har redan fått två schyssta tips men fler kan ju inte skada.
[*] Gör något som ni helt enkelt inte kan klara er ur. Om ni slår på den supersupermäktiga (ja, rollpersonen var ju supermäktig :gremwink: ) organisationen X så kommer ni garanterat åka på storstryk även om inte rollpersonerna är så klarsynta i sin iver ett krossa alverna. Hur som helst kan det leda till två saker. Antingen dör ni på fläcken eller så väntar en lång och spännande jakt där krossande inte kommer vara särskilt akutellt.
[*] Se till att det blir "inre stridighet" i gruppen så att ni börjar bråka. Kanske slår ni ihjäl varandra eller så går ni skiljda vägar. Se bara till att hålla sams i verkligheten!

Ingtar

Veteran
Snacka med spelledaren att det inge går för sig.....och om inte det fungerar...ja...då har jag inte den blekaste om vad man ska göra! :gremsmirk:

Själv tillåter jag inte sådana super mäktiga rollpersoner eftersom det inte blir någe roligt då!

Noroaidh

Veteran
Mitt spelgäng hade också supergubbar förut men vi tröttnade på de ganska snabbt så nu har vi börjat på ett nytt äventyr och alla har gjort nya "vanliga stadsbor" typ smed och sådana saker så du kan ju annars göra en ny karaktär eller som sagt snacka med din spelledare

Noroaidh till din tjänst

Hike

Veteran
Har själv varit med i en kampanj där vi fick über-karaktärer. Vi slutade helt enkelt spela den kampanjen (även om jag hade velat köra min henéa-alv lite mer...) på grund av vi inte hade något vettigt motstånd (kan nämnas att min karaktär antagligen skulle kunna klara av en drake med lätthet). Vi tog istället dessa karaktärer och gjorde dem till SLP och byggde en kampanj runt dem istället. :gremsmile: Men som sagt innan, prata med din SL och framför dina synpunkter. Du kan ju faktiskt säga att dvärgen måste ha ett bra skjäl att åka runt och döda alla alver (det är ju trots allt "fred" mellan dvärg- och alvsläktet). Annars, låt han försöka. Om SL är någolunda vettig så kommer dvärgen bli krossad av någon random sanari-magiker.

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, det enklaste sättet är väll att reta upp en hel försammliong med divirse troll... Det brukar funka ganska bra, om man nu vill bli av med sin karaktär.
Eller så skapar man en ny karaktär & låter den super-duper-killen vara t. ex lärare åt den nybakta karaktären

Nemas problemas!

vad ska man göra om man själv tycker att en karaktär bara mossar allt och alla?
Uppsök närmaste mortuachboning så blir det nog ändring på den saken det vill jag lova... :gremgrin:

Ljusetsriddare - som tror att de flesta rollpersoner kan ha lite smått problem mot en eldkvast som sprutas med ett färdighetsvärde på 30+, som alltid är svår (Ob4T6) i grund att unvika men enkel (Ob2T6) i grund för draken att träffa med, och som i regel gör en skada av Ob35T6 i Trauma och Ob14T6 i Smärta inom 10m... :gremcool:

Kenzui

Warrior
egentligen e han så stark och har så bra skydd att han skulle typ kunna döda 3drakar. han e så äkligt bra =(. men jag ska göra som den första snubben sa jag ska besöka 5drakar! =) HA DET BRA!!!

Kenzui

Warrior
han har ett skäl, HATAR alver fick jag som (nackdel) eller händelse. och han är vampyr och är själv kraftfull magiker fast ännu starkare krigare. så det blir väll 5 drakar på samma gång. (när jag skapade denna karaktär "som var min första" så viste inte vi att han inte kunde bli vampyr, dessutom spelar vi inte roktigt kampanjer utan de kommer under spelets gång) Ha DET BRA!!!

Kenzui

Warrior
nu vet jag at det e inte kul artt ha en , men då ville man bli mäktig, jag har varit tvungen att göra om historien pga att han blev för mäktig han tog nästan över hela mundana, men då lyckades jag stoppa det så han drog sig tilllbaka och bor nu på okänd ort!!! blää men drakar måste kunna döda han för drakar är bäst!!!

Kenzui

Warrior
Re: De super väl som alla andra...

det är ju bara min äkliga dvärg som är typ halvgud vid det här laget som är så stark han är typ grym och hans utrustning är ännu grymmare men han ska döööö! tack för tipset. HA DET BRA!!!

Magnus L

Hero
men drakar måste kunna döda han för drakar är bäst

Råder det tvivel på den punkten? Hur bra ÄR han egentligen? hur har han kunnat bli så bra?

Tesfforp

Warrior
Re: Nu kommer han dö!

Vill du få honom att dö? Låt honom möta Odödlig Odödligsson. Han har 36756725756 i alla sina attribut och lika många Ob-tärningar lättare på döds- och chockslag.

Skriver Anton och förklarar lite om sin egna rollperson

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Nemas problemas! *lätt spoiler*

Kolla på Dvärgafästet Khian-renk-Drezin i Dvärgboken (det är möjligt att det står om fästet i hemlighetskapitlet). Där ligger nämligen Vixharziva och ruvar på mörka hemligheter :gremshocked:

/Naug