Och Recca som "miller".Recca said:Deltagare: Hastfer 4 roller
Paxen: siare
K.K: bybo
Och Trasapa som "brådmogen 4:e klassare"Hastfer said:Och Recca som "miller".Recca said:Deltagare: Hastfer 4 roller
Kom igen!
Så länge jag sias grön och får bestämma vem byn ska rösta ut kan jag ställa upp på att vara ulv!Konrad Kanyl said:Och Trasapa som "brådmogen 4:e klassare"Hastfer said:Och Recca som "miller".Recca said:Deltagare: Hastfer 4 roller
Kom igen!
Kom igen!
Nog ett bra förslag att vara toktydlig med reglerna. Är nog inte dumt för att attrahera folk som står och väger, kanske främst nybörjare som tycker det hela verkar väldigt exkluderande och att man måste vara insatt för att få ut nåt av spelet.Luna Lovegood said:Det är lite sådär skärmmande för en som inte provat förut när det bara finns "regler förutom det vanliga", hur lång är en runda tillexempel?
Kan vara intresserad, men är inte säker på grund av de få regler som finns utskrivna.
/Luna Lovegood
Good Point. Anledningen till att det inte står mer än så är för att jag inte har skrivit ihop reglerna ordentligt (kan vara så att de revideras något för att passa just det här spelet t ex), men de "vanliga" reglerna ser ut ungefär såhär:Luna Lovegood said:Det är lite sådär skärmmande för en som inte provat förut när det bara finns "regler förutom det vanliga", hur lång är en runda tillexempel?
Kan vara intresserad, men är inte säker på grund av de få regler som finns utskrivna.
/Luna Lovegood
Problemet är att det uppenbarligen inte finns underlag för spel NU (iaf inte för 16manna). Och vi vet inte när det här spelet kommer kicka igång heller. Vilket ju gör att det är svårt att planera, upplever jag det. Skulle vi veta att det här spelet startade nästa vecka skulle jag (eller någon annan) kunna lägga upp ett spel med start i början av januari och det skulle vara ett "bra avstånd" mellan spelen. Nu vet varken jag eller de som är intresserade av att spela när det här spelet kommer starta och följaktligen när vi vill köra något annat spel. Även Recca har ju annonserat att hon vill arra ett spel, men det är ju svårt (och, inte att förakta, känns det ju lite ohyfsat att hijacka "din publik") att sätta ett startdatum och göra en definitiv anmälningstråd när vi inte har en aning om huruvida det är för nära inpå eller mitt under ditt spel. "Vi startar när spelet är fullt" blir en propp i systemet tycker jag.Mukwa said:Får något annat spel ihop tillräckligt med deltagare så tycker jag att vi ska köra på det, om det är där skon klämmer, annars finns det ju ingen anledning att posta en ny tråd. Det handlar bara om att tillräckligt många anmäler sig i den här tråden.
Nå, har ni tappat suget eller vill ni ha något fräschare?
Precis, och därför har jag heller inte satt någon ny starttid. Jag har redan haft tre starttider liksom. Är det så att något annat spel lockar mer, eller om något annat spel klarar sig på färre deltagare är det bättre att ta det före.Problemet är att det uppenbarligen inte finns underlag för spel NU (iaf inte för 16manna).
*värmer upp drevuppstamparfoten*LJSLarsson said:Med spelstart andra december så känner jag att jag fått vila ut mig tillräckligt från Vimes senaste hyss. Ända mig från reserv till fullständig deltagare!
Party pooper. Fixat.Recca said:Jag är fortfarande inte med.
Betoning på ordet inte.