Nekromanti Supergänget #11 och tryckfråga

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det är fredag igen, alltså kommer en ny sida med Supergänget. Den här gången är det bara exempel och inget regelpladder. Massivet hoppar och Florosa planterar. Sidan går att läsa här.

Sedan har jag börjat småkolla vad det kan tänkas kosta att trycka upp ett litet häfte (serietidningsstorlek) i fyrfärg i en liten upplaga. Utan att ha hittat några exakta prisuppgifter verkar kostnaden ligga på din själ samt en själ till. Är det någon som vet ungefär hur mycket det kostar eller var man kan få prisuppgifter utan att behöva skicka offerter till en massa tryckerier?

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Tryckfråga

Omfång och storlek? Utan det är frågan omöjligt att besvara.
Antagligen 32 sidor, ca 170x260 mm, i fyrfärg. (Det borde jag kanske varit tydlig med, men jag antog att sidantalet spelade mindre roll eftersom digitaltryck brukar kosta per sida oavsett hur många de är.)

/tobias

Sodivra

Champion
Aaaaaah... Schyyyyysst!

Typ som InSpectres, en mekanik som funkar redigt bra för den här typen av äventyr, något jag tänkte hinta om ditt spel fortfarande hade varit i utvecklingsfasen... fast till skillnad från InSpectres så delar du upp svårigheter för att få till den där superhjältegrejen där alla hjälps åt med sin unika kraft... Suveränt! Jag fattade inte att man adderade effekterna förrän i det här nummret.

Förresten, jag hade tänkt lägga upp en tråd med samma fråga som dig, så jag smyger på min fråga... :gremblush: 32 sidor tidning, fast i svartvitt då, liten upplaga... Om ni har några trycktips så får ni gärna droppa ett pris här också.

Var det tryckerier eller print-on-demand du kollade upp, G?

Johan K

Gammal & dryg
I vanlig ordnig, trevlig stripp !
Skulle för övrig vara skitskoj om du kunde få serien din i tryck. Hade varit välldigt trevligt att se !

Dilandau

Myrmidon
Sweet bananas!

Fast jag vet inte riktigt om jag hängde med i exemplet. Men det kan bero på att det var en vecka sedan jag läste den tidigare delen. :gremsmile:

Ska läsa igen.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Oklarheter

Fast jag vet inte riktigt om jag hängde med i exemplet. Men det kan bero på att det var en vecka sedan jag läste den tidigare delen.
Jag hoppas att det beror på att det var en vecka sedan du läste. Annars kan jag lugna dig med att det kommer fler exempel och förklaringar av vissa oklarheter lite senare.

/tobias

Dilandau

Myrmidon
Re: Oklarheter

Nu fattar jag!

Oklarheterna berodde helt klart på att tiden mellan sidorna. När jag läste om dem var allt glasklart, och jag kan bara säga: "Koowlt".