Nekromanti Supergänget #17

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Den nya sidan av Supergänget är den första i ett två och en halv sida långt exempel på strid. När det är avslutat kommer lite blandade förklaringar och tips på hur man ska spela, samt de regler som ännu inte är förklarade. Sedan är det dags för slutstriden. Jag börjar ana ljuset i slutet av tunneln.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Samma tanke har slått mig förut..
Tänk va bra det vore om dt mseta kunde förklaras såhär. Tänk va´enklare det hade varit att förstå regler då.

/ Johan K, som funderar på att använda sitt bad för första gången sedan han flyttade in i lägenheten sin.

Nightowl

Champion
Vafan, ska det spelas rollspel på DanCon?
Nä, men jag hade tänkt att möta lite andra superhjältar, missta dom för superskurkar, börja slåss av misstag, enas och försonas för att besegra Doktor Dödsmoln, och sedan bilda en superhjältegrupp.

Och DanKon lät som ett bra tillfälle.

Erik

Big Marco

Läskig
Som vanligt är det ascoolt.

Men en fråga - hur går det till under spel? Det känns som om reglerna bestämmer utfallet, men utfallet kan beskrivas rätt fritt i berätelsen? Typ som i Noir (eftersom jag vet att du har spelat det - Jonas fantastiska spelrapport visar på ångest och mörker ,-).

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Men en fråga - hur går det till under spel? Det känns som om reglerna bestämmer utfallet, men utfallet kan beskrivas rätt fritt i berätelsen?
Ja, precis så är det tänkt att fungera. När stridsexemplet är slut kommer det att komma en genomgång som visar hur man kan tänka när man ska förklara de handlingar som hjältarna utför. Spelarna kan utan problem ta sig ganska stora friheter med världen när de ska förklara hur de lyckas eller misslyckas med att använda sina krafter.

Typ som i Noir (eftersom jag vet att du har spelat det - Jonas fantastiska spelrapport visar på ångest och mörker ,-).
Jag gillar den spelrapporten. Det var ett ovanligt spelmöte. :gremwink:

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Tänk va bra det vore om dt mseta kunde förklaras såhär. Tänk va´enklare det hade varit att förstå regler då.
Tänk hur mycket längre tid det skulle ta att skriva reglerna! Om Carl-Johan Ström börjat teckna på serien som förklarade Eon-reglerna år 1996 och sedan producerat en sida per dag hade han fortfarande bara varit halvvägs genom stridssystemet. :gremwink:

/tobias

Troberg

Sinister eater
Tänk hur mycket längre tid det skulle ta att skriva reglerna! Om Carl-Johan Ström börjat teckna på serien som förklarade Eon-reglerna år 1996 och sedan producerat en sida per dag hade han fortfarande bara varit halvvägs genom stridssystemet.
För att inte snacka om crit-tabellerna i Rolemaster...

Johan K

Gammal & dryg
Hahaa ! Det är ju sant !

Tänk hur mycket längre tid det skulle ta att skriva reglerna! Om Carl-Johan Ström börjat teckna på serien som förklarade Eon-reglerna år 1996 och sedan producerat en sida per dag hade han fortfarande bara varit halvvägs genom stridssystemet.
Ja, herregud... :gremlaugh:
Det här var nog dagens sanning !!
Men å´andra sidan så hade det varit klart enklare& snabbare än att säta sig in i det hela..

Troberg: Tror du att det hade hjälpt med en serieförkalring till Rolemasters regler ?? :gremgrin:
Jag betvivlar det starkt,,,

/ Johan K, som ska ta sig en funderar på att lobba för en serieförklaring av EON:s regler.. :gremtongue:

hraufnir

Swordsman
Re: Splatter!

Menar du då att man skulle använda dem i Illustrationerna för att illustrera crittarna, eller skulle de få spel? :gremwink:

Troberg

Sinister eater

Menar du då att man skulle använda dem i Illustrationerna för att illustrera crittarna, eller skulle de få spel?
Det är nog för sent för att de ska få spel, det hände för länge sedan, så det måste vara andra alternativet.

Rosen

Myrmidon

Det är nog för sent för att de ska få spel, det hände för länge sedan, så det måste vara andra alternativet.

Fast med tanke på Piffs paranoida idéer om att vara mordhotad misstänker jag hon skulle göra rollback om hon hittade en bild av sig själv mottagandes en 75 E Crush... :gremcool:

--
Åke