Nekromanti Supergänget #19

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag orkade inte skriva något inlägg färra veckan eftersom seriesidan den gången bara var mittdelen av stridsexemplet. Den här gången kommer slutet på striden och några ytterligare regler nämns i förbifarten.

Dessutom vet jag äntligen hur lång serien kommer att bli. Nämligen 28 sidor, vilket mer eller mindre är en perfekt längd.

Just ja, en länk till seriesidan kan vara bra att lägga in.

/tobias

Dimfrost

Special Circumstances
Sidan 18, näst sista pratbubblan: sista skiljetecknet ska vara ett frågetecken i stället för en punkt. :gremgrin:

/Dimfrost

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Sidan 18, näst sista pratbubblan: sista skiljetecknet ska vara ett frågetecken i stället för en punkt.
Jag känner mig oren. Korrekturläsaren ska få veta att han lever...

/tobias

Nightowl

Champion
En utslagen och därpå tillkvicknad hjälte får en Hjältepoäng. Så jävla självklart. Man vinner på att ha blivit besegrad en gång, sas. (Eller ja, striden kan ju ha kostat en eller flera hjältepoäng, förtås.) Att jag inte (rent generellt, i liknande situationer) tänkt på detta tidigare.

Tack!
Erik

w176

Förlorad dotter
*Akut kärlek*

Gah!

Jag vill gifta mig med supergänget. Gah! Det äger så hårt!

När kommer den engeska översättningen så man kan visa andra än svenskar exakt hur coolt det är?

Johan K

Gammal & dryg
I vanlig ordning så gilar jag serien din välldigt mycket.
Ska bli kul att se vad som händer i nästa seriestripp.

Sanjuro

Warrior
Är det så...

... att bakom Fiat Lux' mask så döljer sig... Gurgeh?

Jag gissar på detta!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Är det så...

... att bakom Fiat Lux' mask så döljer sig... Gurgeh?
Nej, om jag skulle göra mig själv till en superskurk skulle jag vara en farlig och spännande superskurk som det krävs minst fem nummer att besegra, eller till och med en crossover. :gremcool:

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Engelsk version

När kommer den engeska översättningen så man kan visa andra än svenskar exakt hur coolt det är?
Den kommer säkert, det är ju inte speciellt komplicerat att skriva in ny text i pratbubblorna, men det kommer dröja tills serien är klar, alltså ungefär två månader + den tid det behövs för mig att få tummen ur och göra den, minst. Jag kommer garanterat att översätta serien förr eller senare.

/tobias

Troberg

Sinister eater
Re: Engelsk version

Den kommer säkert, det är ju inte speciellt komplicerat att skriva in ny text i pratbubblorna, men det kommer dröja tills serien är klar, alltså ungefär två månader + den tid det behövs för mig att få tummen ur och göra den, minst. Jag kommer garanterat att översätta serien förr eller senare.
En sådan förfrågan till här. Jag visade en internationelling spelet och han blev väldigt sugen på det (och på Noir efter att ha sett förhandsvisningen på deras site).

Med andra ord, antingen översätter du och Marco, eller så får jag lura i honom att svenska är precis som engelska om man tippexar prickarna.

Största problemet kan vara att översätta ordvitsarna. Jag menar, Domherren är mycket ballare än The Bull Finch.

Jonas Ferry

Swordsman

Största problemet kan vara att översätta ordvitsarna. Jag menar, Domherren är mycket ballare än The Bull Finch.
Tur att ordvitsen inte var att döpa honom till Rödhaken, eftersom det hade blivit "Robin" på engelska och inte särskilt tydligt. Fast om man designar om hans dräkt skulle det kanske funka.

- Jonas

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Jag tänkte svara att "The Bull Finch" i alla fall är många gånger ballare som namn än Robin. Det är faktiskt ett så bra namn man kan önska sig som superhjälte om man nu bestämt sig för att döpa sig efter an småfågel. Formellt borde han väl egentligen heta "The Eurasian Bull Finch" för att tillfredställa biologerna, men varför ska de vara tillfredställda hela tiden?

/tobias

Troberg

Sinister eater

Formellt borde han väl egentligen heta "The Eurasian Bull Finch" för att tillfredställa biologerna, men varför ska de vara tillfredställda hela tiden?
Med det namnet hade du nog fått sätta ett hakkors på bröstet på honom. Nåja, det kunde varit The Aryan Bull Finch...

Big Marco

Läskig

En sådan förfrågan till här. Jag visade en internationelling spelet och han blev väldigt sugen på det (och på Noir efter att ha sett förhandsvisningen på deras site).

Det finns en anledning till att Noir-sajten delvis finns på engelska. ,-)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Överkrossning

OK. Vilka andra tidningar ges ut av dem som ger ut Supergänget?
Alfahannen, Balettflickan, Mäktiga femman, Pansarkvinnan och Den vedervärdige Tapirmannen, såklart! Årets crossover kommer att handla om hur Dr Dödsmoln stjäl skuggsafiren från de sovande gudarna och använder dess krafter för att kasta hela Sverige i ett evigt mörker. Supergänget måste tillsammans med Tapirmannen och Änglavakten färdas till Världen bortom för att väcka de sovande gudarna så att de kan hejda safirens onda inflytande, samtidigt som Alfahannen leder de andra hjältarna i en attack mot Dr Dödsmolns fort vid riksgränsen.

/tobias