Allt det här kommer förhoppningsvis att besvaras. Vad jag kan svara på nu är att man får hitta på sina egna Egenskaper utifrån de riktlinjer som ges i rutorna med exempelhjältar. Antalet huvuden kan lösas genom att man helt enkelt bestämmer att det andra huvudet växer ut när hjälten vill. (Massivet ser ju till exempel ut som en vanlig nörd i det civila, men förvandlar sig till en stenvarelse när det är dags för hjältedåd.)Många frågor kvarstår: Får man hitta på sina egna Egenskaper, eller slumpas de fram på något sätt? Hur mäktig kan en Egenskap vara? Kan "Riddarmundering" inkludera t.ex. en stridshäst också? Och ... Om man spelar sig själv, hur fungerar det då att ha en hjälte med två huvuden? Var gömmer Två-huvud sitt extra huvud när han är vanlig Svensson?
Den lille konceptnissen inom mig tycker tvärtom. Ska man behöva SLUMPA fram krafter och sen trycka ner sitt koncept i dem med skohorn? Värst blir det med Kontroll (som jag antar är som M&M:s Element/Energy Control) som ju oftast är figurens koncept (point in case: Terra, Magneto, Pyro och Human Torch).Schysst med slupade krafter. Slump är bra. Slump rockar.
Det här är den simulationistiska biten av spelet. Man börjar inte med ett koncept, utan med slumpmässiga slag och skapar sitt koncept därefter. Det är ju inte direkt så att "verklighetens" superhjältar får välja om de vill bli bombarderade med gammastrålning, om de ska vara den enda överlevande från planeten Krypton eller om de ska ha blivit bitna av en radioaktiv tapir.Ska man behöva SLUMPA fram krafter och sen trycka ner sitt koncept i dem med skohorn?
OK, vad GJORDE du egentligen för att reta den där tapiren?Nej, jag hade hellre valt något sexigare än att bli biten av ett skyggt djungeldjur
Ja, hjältar som förvandlas från sin civilia identitet är det ju inge brist på, liksom - "SHAZAM!" - "Moon Prism Power, MAKE UP!" - "Begone, begone the form of Man..."Antalet huvuden kan lösas genom att man helt enkelt bestämmer att det andra huvudet växer ut när hjälten vill.
Men då är det ju helt uppenbart att jag förvandlar mig till Riddar Två-huvud när jag drar mitt svärd.... och intas av anden till en Holländsk riddare. Joost van der Hoofden, närmare bestämt.(Massivet ser ju till exempel ut som en vanlig nörd i det civila, men förvandlar sig till en stenvarelse när det är dags för hjältedåd.)
Är det någon mer som råkar ut för det? Där jag sitter fungerar den nämligen.får bara upp en massa kod. ingen sida.
Skönt, jag blev lite orolig. Om det blir mer problem så får jag eventuellt lägga upp grejerna någon annanstans, men googlepages är så praktiskt och så gratis!Det funkar för mig.